انفجار ماین سه غیر نظامی را در نیمروز کشت

گزارشگر:30 سرطان 1393 - ۲۹ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3مقامات محلی در ولایت نیمروز تایید کردند که انفجار مین کنار جاده‌یی در این ولایت جان سه غیر نظامی را گرفت و سه فرد دیگر را نیز زخمی کرد.
احمد عرب، سخنگوی والی نیمروز به بی‌بی‌سی گفت که یک خودرو سواری نوع تویوتا حوالی ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته در روستایی اشکنک ولسوالی چهاربرجک هدف مین قرار گرفت.
او افزوده که کشته شدگان شامل یک مرد، یک زن و یک کودک است.
روز گذشته نیز مقامات پولیس در شمال افغانستان اعلام کرد که شورشیان مخالف دولت با کرایه گرفتن کراچی یک کودک بارکش، مواد انفجاری را با آن به مرکز شهر مزار شریف منتقل و در کنار خودروی ارتش ملی افغانستان منفجر کردند که در نتیجه کودک بارکش کشته و دو غیر نظامی زخمی شدند.
روزشنبه هفته گذشته به دلیل انفجار مین کنار جاده‌یی، ۸ غیر نظامی در ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار در جنوب افغانستان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
در همین حال سازمان ملل در گزارش تازه خود از افزایش ۲۴ درصدی آمار قربانیان غیرنظامی در جنگ افغانستان در نیمه اول سال ۲۰۱۴ خبر داده است. شمار قابل ملاحظه این تلفات ناشی از انفجار مین است.
در این گزارش که ۱۸ سرطان منتشر شد، آمده بود که آمار مجموع قربانیان غیرنظامی به ۱۵۶۴ کشته و ۳۲۸۹ زخمی می‌رسد که بیانگر افزایش ۱۷ درصدی آمار کشته شدگان و افزایش ۲۸ درصدی آمار زخمیان نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۳ است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.