رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان به کابل می‎آید

- ۱۴ میزان ۱۳۹۲

مولانا فضل‌الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان (شاخه فضل الرحمن) به‌زودی در رأس هیئتی ۵ نفره عازم کابل می‌شود.
این سفر به دعوت حامد کرزی رییس‌ جمهور افغانستان انجام می‌شود.
پس از دعوت کرزی، اعضای کمیته ویژه حزب جمعیت علمای اسلام با برگزاری جلسه‌یی در منزل مولانا فضل الرحمن در اسلام‌آباد سفر وی به کابل را مورد بررسی قرار دادند.
بعد از تبادل نظر در این زمینه، کمیته ویژه با این سفر موافقت کرد و هیئتی متشکل از ۵ نفر از اعضای برجسته این حزب را برای همراهی با فضل‌الرحمن تعیین کرد.
کمیته ویژه این حزب همچنین از تلاش دولت برای مذاکره با طالبان استقبال و اعلام کرد حزب جمعیت علمای اسلام نقش خود را برای مذاکره با طالبان افغانستان و پاکستان به بهترین نحو ایفا می‌کند.
این کمیته با حمایت از عملکرد محتاطانه دولت در مذاکره با طالبان، این امر را نشانه درایت و کاردانی دولتمردان دانست.
به گفته سخنگوی فضل‌الرحمن، این اولین سفر یک رهبر مذهبی پاکستانی طرفدار طالبان به افغانستان با دعوت رسمی مقامات کابل است.
قرار است وی در این سفر ۳ روزه با کرزی و صلاح‌الدین ربانی رییس شورای عالی صلح افغانستان دیدار و درباره چگونگی تحقق صلح در افغانستان رایزنی کند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که چارچوب و موضوع این مذاکرات در کابل تعیین می‌شود و قرار است فضل‌الرحمن در مذاکره با طالبان به کرزی کمک کند.
مولانا گل نصیب خان، مولانا عبد الواسع مفتی ابرار و جان اچکزئی از اعضای مهم هیئت ۵ نفره هستند که مولانا فضل الرحمن را در سفر به کابل همراهی می‌کنند.
فضل‌الرحمن که از چهره‌های بانفوذ در بین طالبان است، اوایل سال جاری میلادی نیز در سفر به قطر با تنی چند از نمایندگان این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی همچنین اعلام کرده که حاضر است در روند مذاکرات صلح دولت پاکستان با طالبان نیز پادرمیانی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.