کمیسیون انتخابات: به هیچ مرجعی اجازه مداخله در انتخابات داده نمی‌شود

- ۱۹ میزان ۱۳۹۲

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که این کمیسیون به هیچ نهادی اجازه مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی سال آینده را نخواهد داد.
عبدالرحمان هوتکی، معاون این کمیسیون روز پنج شنبه در کابل گفت که مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات تلاش دارند تا انتخابات به صورت شفاف و عادلانه برگزار شود.
او همچنان تاکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات متعهد است تا بی طرفی در برگزاری انتخابات را حفظ کرده و به هیچ مرجع ملی و بین المللی اجازه دخالت در این پروسه داده نشود.
کمتر از شش ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده مانده و معاون کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که آمادگی های لازم برای برگزاری انتخابات گرفته شده است.
او در نشست قوانین انتخاباتی با احزاب سیاسی افغانستان گفت که تلاش ها صورت گرفته تا در انتخابات پیش رو از مشکلات و اشتباهاتی که در دور گذشته وجود داشت رفع شود.
معاون کمیسیون مستقل انتخابات همچنین از آغاز روند بررسی اسناد نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی خبر داد و گفت که قرار است ۲۷ میزان بررسی ها پایان یابد.
او روند ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را موفق آمیز خواند و گفت که این پروسه بدون هیچ مشکل امنیتی خاتمه یافت.
در این پروسه ۲۷ نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.
معاون کمیسیون مستقل انتخابت همچنان روند ثبت نام رای دهندگان در مرحله دوم را نیز موفق آمیز خوانده و گفت که تا کنون نزدیک به دو میلیون نفر کارت رای دهی دریافت کرده اند.
او ناامنی ها در کشور را بزرگترین چالش فراروی این کمیسیون و انتخابات شفاف وعادلانه در کشور عنوان کرد.
به گفته آقای هوتکی، از ۳۹۹ مرکزی که در مرحله دوم و به شکل سیار شروع به فعالیت کرده اند ۳۹۳ مرکز آن فعالیت داشته و تنها ۶ مرکز به دلیل ناامنی بسته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.