امریکا آموزش سربازان افغان را متوقف کرد

- ۱۳ سنبله ۱۳۹۱

براساس گزارش روزنامه امریکایی واشنگتن پست، به دلیل افزایش حملات نیروهای افغان بر سربازان ناتو، ایالات متحده امریکا آموزش سربازان جدید را موقتاً متوقف کرده است.
روزنامه واشنگتن پست در شماره روز شنبه خود نوشته است که حدود ۲۷ هزار سرباز افغان، قبل از آموزش دیدن باید نخست آزمایش‌های امنیتی را سپری کنند تا به این وسیله روابط احتمالی آنها با شورشیان کشف گردد.
این روزنامه نوشته است در آزمایش‌هایی که تا به حال صورت گرفته است، از سوی نیروهای افغان و نیز سربازان امریکایی بسیاری از مقررات رعایت نشده اند تا مبادا به این وسیله روند آماده کردن نیروهای امنیتی داخلی کند شود.
یک عضو ارتش امریکای که روزنامه «واشنگتن پست» از او استناد کرده، گفته است که با وجود آنکه میکانیسم آزمایش‌های امنیتی «بسیار خوب» بوده است، اما در همه مواردچنین نبوده؛ بلکه نیازمند اصلاحات می‌باشد.
از ماه جنوری سال روان تاکنون در حملات سربازان مسلح افغان با یونیفورم نظامی دست‌کم ۴۵ سرباز ناتو کشته شده اند. روز چهارشنبه گذشته، سه سرباز آسترالیایی توسط شلیک یک مهاجم افغان کشته شدند.
ناتو در سال ۲۰۱۴ به عملیات نظامی خود علیه افراط گرایان طالبان در افغانستان پایان می‌دهد. در همین راستا، قرار است تا پایان سپتمبر سال روان، شمار سربازان ناتو که در حال حاضر حدود ۱۲۹ هزار است، به ۱۱۱ هزار نفر کاهش یابد. تا پایان امسال قرار است این شمار به کمتر از ۱۰۰ هزار سرباز برسد.
بعد از آن حدود ۳۵۰ هزار سرباز و نیروی امنیتی افغان باید مسوولیت تامین امنیت را در این کشور بر عهده بگیرند؛ اما آنها مانند گذشته توسط سربازان بین المللی آموزش خواهند دید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.