معاون اول ریاست اجرایی: شورای عالی صلح لغو شود

گزارشگر:دو شنبه 24 حمل 1394 - ۲۳ حمل ۱۳۹۴

معاون اول رییس ‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان از عدم نقش شورای عالی صلح افغانستان در روند مذاکرات صلح این کشور خبر داد.
محمدخان معاون اول عبدالله عبدالله رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: شورای عالی صلح افغانستان در روند مذاکرات صلح دولت کابل نقشی ندارد و در حال حاضر انحلال این شورا به نفع این کشور می‌باشد.
وی در مصاحبه با خبرگزاری پژواک گفت: در حال حاضر روند مذاکرات صلح توسط نمایندگان ویژه محمد اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان انجام می‌شود.
mnandegar-3محمد خان افزود: با اینکه شورای عالی صلح در زمان حکومت حامد کرزی رییس‌جمهور سابق افغانستان برای گفت‌گوهای صلح با مخالفان دولت تشکیل شد، اما این شورا بعد از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی هیچ فعالیتی نداشته است.
معاون اول رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان گفت: شورای عالی صلح زمانی برای افغانستان مفید می‌باشد که خود را از حالت منفعل خارج کند.
وی تأکید کرد: هرچند مقامات اسلام‌آباد در گفت‌وگوهای اخیر خود اظهار داشته‌اند که صادقانه با دولت کابل در روند صلح همکاری می‌کنند، اما وقایع و حوادث اخیر در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان مجدداً صداقت این کشور را زیر سوال برد.
محمد خان معاون اول رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی اذعان داشت: گذشت زمان مشخص می‌کند که پاکستان تا چه میزان در گفته‌های خود مبنی بر همکاری با حکومت افغانستان در روند مذاکرات صلح این کشور صادق است.
در همین‌حال، اعضای مجلس و کارشناسان می‌گویند: عملکرد حکومت پاکستان در ۱۳ سال گذشته به گونه‌یی بوده که به صداقت این کشور در همکاری با افغانستان شک دارند.
پیش از این حکومت افغانستان گفته بود، روند مذاکرات صلح دولت کابل با طالبان افغانستان در ماه مارس سال جاری میلادی آغاز می‌شود، اما با پایان این ماه هنوز این مذاکرات آغاز نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.