رییس کمیسیون مستقل انتخابات: اسنادهای نامزدان بررسی مقایسه‎یی نمی‌شود

- ۰۵ عقرب ۱۳۹۲

رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که این کمیسیون هیچگاه اسنادهای نامزدان انتخابات ریاست‏‎جمهوری را به گونۀ مقایسه‎یی مورد بررسی قرار نخواهد داد.
داکتر یوسف نورستانی در مصاحبه با صدای امریکا همچنان با اشاره به کمپاین‎های انتخاباتی شماری از نامزدان گفته که کمپاین انتخاباتی از طریق شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‎ها تخلف انتخاباتی شمرده می‌شود.
این درحالی است که شماری از کسانی‌که نام‎های‎شان از فهرست نامزدان انتخابات ریاست‎جمهوری بیرون کشیده شده است، گفته‎اند که اسنادهای آنان باید با نامزدانی که وارد فهرست شده‎اند، به گونۀ مقایسه‎یی و در حضور نماینده‏گان جامعۀ مدنی و نهادهای انتخاباتی، مورد بررسی قرار گیرد.
اما رییس کمیسیون انتخابات می‎گوید که بررسی‌های مقایسه‌یی را قانون به آن‌ها اجازه نمی‌دهد.
داکتر نورستانی در پیوند به عدم استقلالیت کمیسیون انتخابات گفته است: «این را کاملاً اطمینان می‌دهم کمیسیون انتخابات کاملاً بی‌طرف می‌باشد و بی‌طرفی خود را تا آخرین رمق حیات ادامه می‌دهد.»
او کمپاین‌های انتخاباتی نامزدان را پیش از وقت و خلاف قانون خوانده و گفته است: این کاملاً تخلف انتخاباتی است، در تقویم انتخاباتی برای‌شان دو ماه وقت داده شده، ۶۰ روز برای کاندیدان ریاست جمهوری و ۳۰ روز برای شورای‌های ولایتی، دو ماه به کمپاین‌های انتخاباتی زمان مانده است. شماری از نامزدان در تیوترها، فیسبوک‌ها به نفع کاندیدان پیش‌گویی می‌کنند، جلو آن‌ها را ما گرفته نمی‌توانیم، ولی از کاندیدان جداً می‌خواهم که تقویم انتخاباتی را مراعت کنند و از تبلیغات جلوگیری کنند.
او در پاسخ به این پرسش که شماری از مقام‎های حکومتی در انتخابات مداخله می‌‎کنند، گفته است که این کاملاً خلاف قانون است، ما از آن‌ها جداً می‌خواهم از مداخلات جلوگیری و دست‌بردار شوند، در این ارتباط رییس‌جمهور افغانستان نیز یک فرمان صادر کرده، ما از رییس‌جمهور افغانستان می‌خواهم که فرمان خویش را عملی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.