مشرف: خاین نیسـتم

گزارشگر:1 جدی 1392 - ۳۰ قوس ۱۳۹۲

mandegar-1رییس جمهوری سابق پاکستان در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان حبس خانگی با تاکید بر اینکه «قانون‌گریز» نیست، گفت: بهترین کار را به نفع پاکستان انجام داده‌ام.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، پرویز مشرف، رییس جمهوری سابق پاکستان گفت که خواهان بخشیده شدن به خاطر اشتباهات مرتکب‌ شده در جریان سال‌هایی است که به عنوان حاکم نظامی در پاکستان فعالیت می‌کرده است.
این جنرال بازنشسته قرار است روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود و به اتهام خیانت به پاکستان مورد محاکمه قرار گیرد. این اولین بار در تاریخ پاکستان است که یک جنرال ارتش با چنین اتهاماتی مواجه می‌شود. خیانت در پاکستان با حکم مرگ پایان می‌یابد.
جنرال مشرف در ماه مارچ ۲۰۱۳ میلادی از تبعیدی خودخواسته به پاکستان بازگشت تا در انتخابات شرکت کند اما دستگیر شد و هم‌اکنون در حصر خانگی به سر می‌برد.
وی در نخستین مصاحبه خود پس از دستگیری با شبکه تلویزیونی «ARY News» گفت: آنچه که من انجام دادم، برای کشور بوده است. این اقدامات می‌تواند نادرست باشد. اگر کسی فکر می‌کند که من خطایی مرتکب شدم، عذر می‌خواهم و طلب‌بخشش دارم.
وی در ادامه مصاحبه تلویزیونی‌اش گفت: من با تمامی این اتهامات روبرو می‌شوم و از قانون نمی‌گریزم. البته پرونده‌هایی علیه من وجود دارد که فاقد شواهد کافی هستند. با این حال به تمام اتهامات پاسخ می‌گویم و فرار نمی‌کنم، چون خائن نیستم.
جنرال مشرف با اشاره به حمایت از سیاست اسلام‌آباد در انجام مذاکره با طالبان پاکستان نیز گفت: طرف مذاکره‌، خواه تحریک طالبان پاکستان باشد یا مولانا فضل‌الله، اینها مردم پاکستان هستند که از راه خود منحرف شده‌اند اما آن‌ها باید بدانند که پاکستان همواره قدرتمند است و نباید با آن مقابله کنند.
وی درباره تهدید طالبان در پاکستان هم گفت تا زمانی که تروریسم در این کشور مهار نشود، نه وضعیت سرمایه‌گذاری بهتر می‌شود و نه اقتصاد ثبات پیدا می‌کند.
مشرف تاکید کرد: طالبان هم از مردم خودمان هستند و به همین دلیل باید با آن‌ها وارد گفت‌وگو شویم، اما نباید از مواضعمان کوتاه بیاییم.
اتهام «خیانت» به کشور به تصمیم مشرف بعد از انتخاب دوباره به ریاست‌جمهوری در شش سال پیش ارتباط دارد. در آن زمان او قبل از آن که رای دیوان عالی پاکستان در مورد قانونی بودن تصدی همزمان سمت‌های ریاست‌جمهوری‌اش و فرماندهی‌ بر نیروی زمینی صادر شود، در پاکستان وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.