تجلیل از جشن ۸ ثور در هرات

- ۰۸ ثور ۱۳۹۳

mnandegar-3از هشتم ثور سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افغانستان طی همایشی با حضور جمعی از اراکین دولتی ملکی و نظامی، فرماندهان جهادی، مجاهدین و فعالین جامعه مدنی در سالن کنفرانس های نمایندگی بنیاد شهید مسعود تجلیل به عمل آمد.
عبدالرزاق احمدی مسئول بنیاد شهید مسعود در ولایت هرات در این مراسم هشتم ثور را نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار افغانستان دانست، روحیه آزادی خواهی و استقلال طلبی مردم مجاهد افغانستان را کلید رمز استقامت و پایداری در جهاد ۱۴ ساله افغانستان برشمرد.
محمد رفیق شهیر رئیش شورای متخصصان ولایت هرات از دیگر سخنرانان این مراسم با تأکید بر ایثار و فداکاری مردم مجاهد و مسلمان افغانستان در طول دوران جهاد و مقاومت برگزاری انتخابات در افغانستان را از دست آورد های مهم این انقلاب عظیم خواند که در نهایت منجر به بالا رفتن حیثیت افغانستان در میان جوامع جهانی گردیده است
الحاج کمالدین خان عرب از فرماندهان جهادی در بخشی از سخنان جهاد ۱۴ ساله مردم مسلمان افغانستان را دوره استثنایی و مثال زدنی عنوان نموده گفت که تمام جهانیان بر این تفکر بودند که مردم افغانستان با دستان خالی توانایی مقابله با چنین ارتشی تا به دندان مسلح را نخواهند داشت اما اراده قوی دینی و میهنی ملت مجاهد افغانستان تمام گمانه زنی های منفی را خط بطلان کشید.
داکتر سعادت فتاحی نماینده سابق مردم در پارلمان از دیگر سخنرانان این مراسم جهاد مردم افغانستان را حرکت عظیم مردمی دانست که در راستای بدست آوردن هدفی والا و ارزشمند صورت پذیرفت. محترمه فتاحی با اشاره به انتخابات گذشته و برگزاری موفقانه انتخابات و بدست گرفتن قدرت توسط مردم را از دست آورد های مهم انقلاب اسلامی خواند و بر حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی تأکید نمود .
مولوی صاحب نجیبی آخرین سخنران این مراسم بود که با جمع بندی مراسم یاد آور گردید که یاد بود از روزهای تاریخی در تمام دنیا از افتخارات آنان محسوب میگردد.وی تأکید نمود که هشتم ثور یوم الله است که تجلیل از آن به حکم آیه مبارکه و ذکرهم بایام الله وجیبه همه مردم افغانستان بوده و باید از این روز تاریخی همه ساله یاد بود با شکوه به عمل آید و در این روز یاد و خاطره رشادت ها و ایثارگری های ملت مجاهد زنده نگهداشته شده و به نسل های بعد انتقال یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.