دابینز: ملا عمر عامل وحدت طالبان است

- ۰۷ سرطان ۱۳۹۴

دو شنبه ۸ سرطان ۱۳۹۴

 

نماینده ویژه سابق امریکا در امور افغانستان و پاکستان بر این باور است که ملاعمر رهبر طالبان منبع اتحاد میان اعضای این گروه بوده و مرگ وی به هر شکلی که باشد می‌تواند روند صلح را با مشکل روبرو کند.
جمیز دابیmnandegar-3نز نماینده ویژه سابق امریکا در امور افغانستان و پاکستان می‌گوید: ملاعمر رهبر طالبان منبع اتحاد میان اعضای این گروه بوده و مرگ وی به هر شکلی که باشد می‌تواند روند صلح را با مشکل روبرو کند.
دابینز در گفت‌وگو با صدای امریکا اظهار داشت: هنوز روشن نیست و تایید هم نشده که ملاعمر خود حامی روند صلح باشد اما اجازه مذاکرات صلح را به طالبان داده است.
این کارشناس ارشد مسایل دیپلماسی و امنیت امریکا تاکید نمود: تغییرات مثبتی در دیدگاه پاکستان پیرامون روند صلح افغانستان به وجود آمده و این مسأله می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای صلح با طالبان به وجود آورد.
به باور وی، شبکه حقانی جزو طالبان بوده و گمان نمی‌رود که با روند صلح مخالفت نشان دهند و از سویی دیگر؛ طالبان با افزایش حملات‌شان در افغانستان به دنبال موضع بهتر در مذاکرات صلح هستند.
دابینز بار دیگر با تأکید بر صداقت پاکستان در روند صلح افغانستان گفته است که اسلام‌آباد حاضر نیست با بازداشت رهبران طالبان در پاکستان و مجبور ساختن این گروه برای حضور در میز مذاکره، طالبان را دشمن خود کند.
دابینز پیش از این نیز گفته بود که اکنون زمان مذاکرات صلح فر رسیده و امریکا باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.