سفیر امریکا در اسلام‌آباد: افغانستان را ترک نخواهیم کرد

- ۱۸ حوت ۱۳۹۱

سفیر امریکا در پاکستان با اشاره به زمان خروج نظامیان امریکایی و ناتو در سال ۲۰۱۴ اظهار داشت که کشورش افغانستان را ترک نخواهد کرد.
ریچارد اولسون، سفیر امریکا در پاکستان روز پنجشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس «بررسی اوضاع افغانستان در دوره بعد از خروج نظامیان خارجی» که در دانشگاه ملی زبان‌های مدرن پاکستان برگزار شده بود، گفت‌: بگذارید این مطلب را به صورت واضح بیان کنم، امریکا افغانستان را ترک نخواهد کرد. شرایط حاکم بر تعاملات ممکن است تغییر کند ولی اصل تعهد هیچگاه تغییر نخواهد کرد.
سفیر امریکا در ادامه سخنان خود افزود‌: من باید تشبیه نادرستی را که در سطحی گسترده صورت می‌گیرد و میان خروج نظامیان ناتو از افغانستان در سال ۲۰۱۴ و خروج نظامیان شوروی سابق از این کشور در سال ۱۹۸۹ تشابهاتی قایل می‌شود، رد کنم.
این مقام امریکایی افزود: ما اشتباهات گذشته را به درستی تشخیص می‌دهیم و امریکا رابطه خود را با منطقه قطع نخواهد کرد.
این مقام امریکایی افزود: همزمان با تغییر مأموریت امریکا و افزایش توانایی و تجربه نیروهای افغان، نظامیان خارجی فعالیت‌های خود را در زمینه ارایه آموزش و مشاوره به این نیروها ادامه خواهند داد و در کنار آن‌ها در صورت لزوم به نبرد خواهند پرداخت.
ریچارد اولسون گفت: برای کمک به روند صلح در افغانستان، پاکستان و امریکا باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.
اولسون در پایان خاطرنشان کرد که امریکا از طریق حمایت از تأسیس دفتر طالبان در قطر برای مذاکره، روند صلح افغانستان را پیش خواهد برد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.