سر مربی تیم ملی فوتبال کشور: هدف ‌ما صعود به‌جام ملت‌های آسیا است

گزارشگر:شنبه 13 سنبله 1395 - ۱۲ سنبله ۱۳۹۵

mandegar-3سرمربی تیم ملی فوتبال کشور در پیامی که در صفحۀ فیس‌بوکش منتشر کرده است، درخصوص شرایط روحی و فنی تیم ملی فوتبال افغانستان در ادوی لبنان اطمینان داده است.
او از مصدومیت حمیدالله وکیلی خبر داده و گفته است، با وجودی که تیم لبنان از لحاظ کیفی نسبت به افغانستان تیم برتری است، اما امیدوارم تا تیمم بتواند نمایش خوبی در مقابل این تیم داشته باشد.
آقای شگرت هم‌چنان می‌گوید که هدفش صعود به‌جام ملت‌های آسیا است.
به باور سرمربی تیم ملی فوتبال کشور، بعد از تقریبا ۵ ماه دوباره با تیم ملی برنامه‌ها را شروع کرده است و به صفت یک مربی، برایش بسیار مهم است تا بازیکنان را ببیند، با آن‌ها صحبت کنم و در کنارشان تمرین کند.
اعضای تیم ملی فوتبال کشور از کشورهای مختلف و از افغانستان به لبنان رفته‌اند تا تمرینات‌شان با مربی‌گری‌ پیتر شیگرت برای یک بازی جهانی آغاز کنند.
فدراسیون فوتبال کشور اعلام کرده است که این مسابقه نخستین بازی تاریخی لبنان و افغانستان است که در شهر طرابلس لبنان برگزار می‌شود.
پیتر شگرت سرمربی تیم ملی فوتبال کشور در صفحۀ فیس‌بوکش نگاشته است: بعد از بزرگ‌ترین موفقیت یا دستاوردمان در مسابقات مقدماتی، ما یک تاریخ جدید را رقم زدیم و آن، حضور در دور نهایی مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا است.
آقای شگرت آورده است: من بسیار خرسندم که دوباره همراه با تیم ملی فوتبال افغانستان هستم. در پنچ ماه گذشته ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدیم، اما حالا ما یک بازی دوستانه با یکی از تیم‌های قوی آسیا یعنی لبنان داریم. ما دیدیم که تیم لبنان در مقابل اردن یک-یک مساوی کرد. آن‌ها تیمی یک دست و فوق‌العاده مسنجمی هستند. درست است که حریف ما تیم قوی است؛ اما هرگز از آن‌ها نمی‌ترسیم.
او آورده است: ما در این بازی می‌خواهیم به بازیکنان جدیدمان شانس بدهیم. از سویی هم، در طول مدت گذشته ما گزینۀ دیگری نداشتیم، چون در طول چند هفتۀ گذشته با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودیم.
آقای شگرت تصریح کرد: “مهم نیست که در روز مخصوص فیفا مسابقه برگزار می‌کنم. ما بین ۷ تا ۹ بازیکن را از دست دادیم. بعضی از آن‌ها از طرف باشگاه‌های‌شان منع شدند، بعضی هم مصدوم و تعدادی هم نتوانستند که ویزا دریافت کنند و در اردوی لبنان شرکت کنند. ما امشب با یک اتفاق خیلی بد مواجه شدیم و آن مصدومیت حمیدالله وکیلی است که حتا مجبور شدیم او را به بیمارستان منقل کنیم. اما خدا را شکر که مصدومیت‌اش چندان جدی نبود. به هر حال، وکیلی در مسابقۀ لبنان نمی‌تواند تیم افغانستان را همراهی کند. همه بازیکنان تیم از این‌که او مصدوم شد شوکه شدند.”
سرمربی تیم ملی فوتبال کشور با ابراز سپاس‌گزاری از فدراسیون کشور لبنان به‌خاطر همکاری‌شان در رابطه به مصدومیت وکیلی، اظهار داشت: جای دارد که از از فزیوتراپ تیم آقای عدنان کورباسیچ و مهدی لطفی که نگذاشتند مصدومیت وکیلی جدی‌تر شود، نیز تشکر کنم. هم‌چنان تشکری ویژه می‌کنم از سرپرست تیم‌مان، مصطفی مهرزاد که مراقب ما بود.
او هم‌چنان از فدراسیون فوتبال افغانستان کشور سپاس‌گزاری گرده اضافه کرد: امیدوارم سال آینده مسابقات خوبی را در دور مقدماتی صعود به‌جام ملت‌های آسیا داشته باشیم، چرا که هدف‌ما صعود به‌جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است. ما زمانی موفق می‌شویم که همه با هم باشیم. امشب بعد از مصدومیت وکیلی من متوجه انگیزۀ باهم‌بودن در تیم شدم. تمرینات تیم بدون در اختیار داشتن ۹ بازیکن دیگر کمی سخت و طاقت فرساست.
به‌گفتۀ او، “درست است که شاید کیفیت تیم ما اندکی از تیم لبنان کمتر باشد، اما با توجه به روحیۀ بالایی که من در تیم مشاهده می‌کنم، امیدوارم که بتوانیم یک بازی خیلی خوب مقابل لیبنان به نمایش بگذاریم.
بازی فوتبال افغانستان و لبنان به تاریخ ۵ سپتمبر، ساعت ۵ عصر به وقت افغانستان آغاز می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.