بازداشت بیش از یک هزار و ۲۸۰ تن به اتهام قاچاق مواد مخدر

- ۱۵ جدی ۱۳۹۸

مرکزعدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر می‌گوید، در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱ هزار و ۲۸۷ تن به اتهام دست داشتن در یک هزار و ۸۱ قضیه قاچاق مواد مخدر در سراسر افغانستان بازداشت شده اند.
خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت: پرونده‌های این متهمین به قاچاق مواد مخدر به هدف تعقیب عدلی و قضایی، به این مرکز رسیده است.
mandegarموحد افزود، در میان بازداشت شدهگان، ۳۷ زن و سه شهروند ایرانی نیز قرار دارند که مدیریت تدقیق، بررسی و لابراتور مرکز عدلی و قضایی، به هر یک از این قضیه ها حداکثر در ۷۲ ساعت رسیدگی کرده و به منظور تحقیقات بیشتر به ریاست دادستانی اختصاصی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.
او خاطرنشان کرد، از جمع بازداشت شدهگان، ۲۰۵ تن به شمول ۱۳زن، افرادی بودند که قصد داشتند بسته‌های هرویین را در بطن و بکس‌ها از فرودگاه کابل به مقصد هندوستان و امارات متحده عربی انتقال دهند.
به گفتۀ موحد، به اساس پیشنهاد ریاست دادستانی اختصاصی و حکم دادگاه ابتدایی، ۳۱۳ واسطه نقلیه ۳۷ موترسایکل، ۱ هزار و ۵۹۲ تلفن همراه و ۱۰۵ اسلحه مختلف که از قاچاقچیان به دست آمده بود، مصادره شده و نیز ۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۳۱۱ افغانی و مبلغ ۳۲ هزار و ۶۳۴ دالر امریکایی از نزد این افراد تحویل بانک مرکزی شده است.
سخنگوی مرکز عدالی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر اضافه کرد، در جریان سال ۱۳۹۸ از جانب دادگاه ابتدایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، ۱ هزار و ۷۷۱ تن به شمول ۳۷ زن، ۱ شهروند خارجی و ۸۴ کارمند دولتی در پیوند به ۱ هزار و ۷۷ قضیه، از ۳ ماه تا ۳۰ سال زندان، محکوم به مجازات شده اند.
موحد ادامه داد که پولیس مبارزه با مواد مخدر در پیوند به این قضایای قاچاق مواد مخدر، بیش از ۲ هزار و ۴۴۹ کیلوگرام هرویین، بیش از ۱ هزار و ۴۲۱ کیلوگرام مورفین، بیش از ۳۰ هزار و ۷۳۷ کیلوگرام تریاک، بیشتر از ۱۰۶ هزار و ۷۸۰ کیلوگرام چرس، بیش از ۱ هزار و ۱۶۵ کیلوگرام مت امفتامین، بیش از ۱۷ کیلوگرام تابلیت “ک” و هزاران لیتر تیزاب، مواد کیمیایی مایع و مشروبات الکلی را ضبط کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.