کرام‌الدین کریم جانشین ظاهر اغبر شد

- ۰۶ عقرب ۱۳۹۲

mandegarرییس‌جمهور کرزی دگرجنرال کرام‌الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال را به حیث رییس عمومی تربیت بدنی، سپورت و کمیتۀ ملی المپیک تعیین کرده است.
ادارۀ امور و دبیرخانه شورای وزیران طی خبرنامه‎یی گفته است: به منظور تنظیم و انسجام بهتر امور، استفاده از غنای تجربی و نفوذ اجتماعی اهل خبره در مسایل مربوط و مطابق صراحت بند ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی افغانستان، تقرر دگر جنرال کرام الدین کریم را با حفظ رتبه نظامی، در بست خارج رتبه، به حیث رییس عمومی تربیت بدنی و سپورت و کمیته ملی المپیک، منظور می‌نمایم.
در دورۀ ریاست کرام‌الدین کریم در فدراسیون فوتبال، افغانستان برای اولین بار در تاریخ ورزشی خویش، جام قهرمانی فوتبال جنوب آسیا را به خانه آورد.
پیشتر، محمد ظاهر اغبر رییس پیشین کمیته ملی المپیک افغانستان در این سمت بود که دو روز پیش طی نامه‌یی از ریاست این کمیته استعفا کرد.
در استعفا نامۀ ظاهر اغبر آمده بود: «جای مسرت و خشنودی است که طی بیش از چهار سال گذشته در همراهی و همسویی با جامعه ورزشی افغانستان افتخار رهبرییک تیم متعهد به منافع افغانستان را داشته ام که کاروان ورزش این کشور را از جای دور افتاده و حاشیهیی، به متن و قضایا و زندگی عادی مردم افغانستان کشانده ام.»
به نظر اکثر کارشناسان در مدت بیش از چهار سال حضور آقای اغبر در رأس کمیته ملی المپیک، ورزش کشور پیشرفت قابل ملاحظه‌یی داشته و در رقابت‌های مختلف جهانی توانسته موفقیت‌های خوبی کسب کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.