حکومت افغانستان یک میلیون تُن تیل از روسیه خریداری می کند

گزارشگر:18 عقرب 1392 - ۱۷ عقرب ۱۳۹۲

mandegarحکومت افغانستان در نظر دارد تا مواد سوخت نیازمندان را امسال از روسیه خریداری کند.
مزمل شینواری معین وزارت تجارت و صنایع افغانستان می گوید: قرار است یک میلیون تُن پطرول و دیزل از روسیه خریداری شود تا از بلند رفتن نرخ نفت در کشور جلوگیری صورت گیرد.
به گفتۀ آقای شینواری، انتظار می رود در صورت تفاهم با مقامات روسی، توافق‌نامۀ درازمدت خرید نفت با آن کشور نیز امضا شود. او همچنان موضوع آن عده از تاجران افغان را بر جسته ساخت که در خصوص وارد کردن اموال روسی از طریق سرحد ازبکستان با مشکل روبرو اند.
معین وزارت تجارت و صنایع می گوید: به زودی یک توافق‌نامه ترانزیتی میان کابل و تاشکند امضا خواهد شد که بر اساس آن تاجران افغان خواهند توانست تا کالا های وارداتی خود را از طریق ازبکستان به افغانستان، با شرایط آسان و طی مراحل اداری به کشور منتقل سازند.

حکومت افغانستان در نظر دارد تا مواد سوخت نیازمندان را امسال از روسیه خریداری کند.مزمل شینواری معین وزارت تجارت و صنایع افغانستان می گوید: قرار است یک میلیون تُن پطرول و دیزل از روسیه خریداری شود تا از بلند رفتن نرخ نفت در کشور جلوگیری صورت گیرد.به گفتۀ آقای شینواری، انتظار می رود در صورت تفاهم با مقامات روسی، توافق‌نامۀ درازمدت خرید نفت با آن کشور نیز امضا شود. او همچنان موضوع آن عده از تاجران افغان را بر جسته ساخت که در خصوص وارد کردن اموال روسی از طریق سرحد ازبکستان با مشکل روبرو اند.معین وزارت تجارت و صنایع می گوید: به زودی یک توافق‌نامه ترانزیتی میان کابل و تاشکند امضا خواهد شد که بر اساس آن تاجران افغان خواهند توانست تا کالا های وارداتی خود را از طریق ازبکستان به افغانستان، با شرایط آسان و طی مراحل اداری به کشور منتقل سازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.