نمایشگاه جشن صنایع ملی در بلخ گشایش یافت

گزارشگر:یک شنبه 19 ثور 1395 - ۱۸ ثور ۱۳۹۵

نمایشگاه چهار روزۀ جشن صنایع ملی با اشتراک سرمایه‌گذاران و صنعت‌کاران خُرد و کلان کشور در شهر مزارشریف برپا شد. محمدهمایون رسا، وزیر تجارت و صنایع کشور، در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت که حمایت از بخش صنعت از اولویت‌های کاری حکومت وحدت ملی است و تمرکز وزارت تجارت نیز در گام نخست، پشتیبانی از تولیدات داخلی کشور است نه محصولات تجاری؛ زیرا این تولیدات صنعتی است که کشور را به خودکفایی mandegar-3می‌رساند نه کالاهای وارداتی.
وزیر تجارت و صنایع، همچنان از برنامه‌های حمایتی این وزارت در بخش تولید صنایع دستی، به‌ویژه قالین خبر داده و گفت: برای آسان‌سازی تولید و ترانزیت قالین وطنی به بازارهای جهانی، وزارت تجارت برنامه‌های خوبی را روی دست گرفته است؛ دورنمای این وزارت، افزایش سطح تولید و هم‌زمان جست‌وجوی بازارهای جهانی برای ارایۀ قالین مرغوب وطنی است.
امضای قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال قالین به بازارهای غربی، کاهش مالیات بر واردات مواد خام قالین، طرح برگرداندن نیروی کار از کشورهای همسایه و ایجاد صندوق وجهی برای رشد صنعت قالین در کشور از برنامه‌های وزارت تجارت در راستای ارتقای صنعت قالین در افغانستان است.
اما صنعت‌کاران حاضر در این نمایشگاه از عدم توجه حکومت مرکزی به بخش صنعت شاکی بوده و می‌گویند که اگر به وضعیت بد سرمایه‌گذاری در کشور رسیده‌گی نشود، همین صنایع موجود نیز به کلی ورشکست خواهند شد.
سرمایه‌گذاران بر این باورند که دولت باید بر روی کالاهای وارداتی مشابه به کالاهای داخلی مالیاتی سنگین وضع کند تا تولیدات داخلی مجال رقابت با آن‌ها را داشته باشند

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.