در ششمین سالروز شهادت مصطفی کاظمی: دولت باید عاملان قتل‌های زنجیره‌یی را شناسایی کرده به پنجه قانون بسپارد

گزارشگر:18 عقرب 1392 - ۱۷ عقرب ۱۳۹۲

از ششمین سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی؛ وزیر اسبق تجارت و رییس کمیسیون اقتصاد شورای ملی دیروز جمعه طی محفلی در مسجد الزهرا در غرب کابل تجلیل شد.
داکتر سید علی کاظمی؛ عضو مجلس نماینده‌گان و برادر شهید سید مصطفی کاظمی در این محفل گفت که دولت افغانستان باید عاملان قتل‌های زنجیره‌یی را شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارد؛ تا برای مردم عزاردار کشور مرهم دل شود.
کاظمی می گوید که طرح‌های شهید کاظمی در وزارت تجارت سر از نو آغاز گردیده و این وزارت تمام طرح هایش را جامه عمل خواهد پوشاند.mandegar
به گفته وی شهید کاظمی خواهان اصلاحات و تغییرات در حکومت و نظام کشور بوده و می‌خواست تا در سفره مردم تغییر ایجاد گردد.
وی معتقد است هر نامزدی که قدرت آینده کشور را به دست گیرد باید اصلاحات را در ارگان های دولتی به وجود آورده و نگذارند یکبار دیگر فساد اداری در کشور گسترش یابد.
در این محفل داکتر عبدالله نامزد احتمالی ریاست جمهوری گفت: شهید کاظمی خود به استقبال شهادت رفت و از هیچ کاری که برای افغانستان مفید بود، دریغ نورزید.
او گفت: شهید کاظمی از بین نرفته بلکه او برای همیشه زنده است، چون جوانان ما می کوشند تا راه او را ادامه دهند.
داکترعبدالله وضعیت کنونی کشور را بسیار حساس تلقی کرد و گفت که مردم افغانستان از سال ۲۰۱۴ با آن که هراس دارند؛ اما منتظر آن هستند چون که آن سال آغاز خوشبختی ها در کشور است.
در همین حال محمد یونس قانونی؛ عضو مجلس نماینده‌گان گفت که شهید کاظمی یک الگوی موفق برای تمام جوانان کشور بوده و خواهد بود.
آقای قانونی می‌گوید که کمبود شهید کاظمی احساس می‌شود و این کشور به شخصیت‌هایی همچون کاظمی نیازمند است.
به باور وی، سید مصطفی کاظمی یکی از شخصیت های هدفمند در کشور بوده که همواره به بازسازی و خود کفایی افغانستان می‌اندیشید.
محمد اکبری؛ محمد محقق؛ سید فاضل سانچارکی؛ سخنگوی ائتلاف ملی، نیز شهید کاظمی را یک شخص ملی که همواره تلاش داشت افغانستان را در یک مرحله بالای رشد اقتصادی و فرهنگی برساند، توصیف کردند.
به گفته آن‌ها شهید کاظمی از اوایل تأسیس حزب وحدت اسلامی دارای مفکوره عالی در عرصه اقتصاد و خودکفایی کشور بوده و در این راه تلاش‌های ماندگار انجام داده است.
آنها همچنین از دولت خواستند تا عاملین جنایت‌های اخیر را در کشور شناسایی کرده و آنها را مجازات کنند؛ تا دیگر دشمنان مردم افغانستان نتوانند رهبران این ملت را از بین ببرند.
سید مصطفی کاظمی رییس کمیسیون اقتصاد شورای ملی ۱۵ عقرب سال ۱۳۸۶ با ۵ عضو مجلس نمایندگان هنگام افتتاح کارخانه قند بغلان به شهادت رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.