رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان: کشتار مردم هزاره نسل‌کشی است

- ۱۴ سنبله ۱۳۹۱

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان ضمن محکومیت کشتار بی‌رحمانه مردم هزاره در پاکستان، این کشتار را نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده خواند.
عمران خان با اشاره به کشتار شیعیان در پاکستان، از مقامات دولتی و قضایی پاکستان پرسید که چرا تا‌کنون اقدامی برای دستگیری و محکومیت عوامل دخیل در کشتار شیعیان از سوی نهادهای دولتی و قضایی صورت نگرفته است.
وی افزود: عدم توقف کشتار شیعیان و آزاد بودن عوامل این حوادث نشان‌دهنده ناتوانی سازمان‌های اطلاعاتی ارتش در برخورد با بی‌تفاوتی دولت ایالتی «بلوچستان» نسبت به این مساله است.
رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان اظهار داشت: اکنون «تروریسم فرقه‌یی» به عنوان یک تهدید جدی برای ملت پاکستان مطرح است و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت و به سادگی از کنار آن گذشت.
عمران خان گفت: این سوءظن وجود دارد که عوامل خارجی در پی گسترش درگیری‌های فرقه‌یی میان مردم پاکستان هستند و حضور آن‌ها در این‌گونه حملات احساس می‌شود.
وی تصریح کرد: تازمانی‌که دولت پاکستان با امریکا رابطه داشته باشد، تروریسم فرقه‌یی در این کشور از بین نمی‌رود.
در چند روز گذشته، حملات تروریستی علیه شیعیان و مردم هزاره پاکستان به شدت در این کشور افزایش یافته که این موضوع باعث نگرانی مردم و احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان شده است.
در آخرین مورد از این حملات، چند روز پیش هفت تن از شیعیان در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان در دو حمله جداگانه به دست عوامل گروه تروریستی «لشکر جهنگوی» کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.