امنیت ملی: از پرتاب ۳۲ موشک به جرگه جلوگیری شد

گزارشگر:4 قوس 1392 - ۰۳ قوس ۱۳۹۲

مقام‌های امنیت ملی از بازداشت ۲۰ تروریست و کشف ۳۲ موشک آمادۀ پرتاب در جریان برگزاری لویه جرگه مشورتی در کابل خبر دادند.
رحمت‌الله نبیل سرپرست امنیت ملی افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری در پایان کار لویه جرگۀ مشورتی در کابل گفت: نیروهای امنیتی افغانستان موفق به دستگیری طراح اصلی حملات به لویه جرگه و مقدار زیادی موشک‌های آماده پرتاب در مناطق اطراف و نزدیک به خیمه لویه جرگه شدند.mandegar
نبیل تصریح کرد: معاون گماشته شده طالبان در ولایت پروان و برخی از اعضای شورای کویته پاکستان در بین افراد دستگیر شده هستند که تحقیقات و بازپرسی از آنان آغاز شده است. سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان گفت که چندین هزار کیلوگرم مواد انفجاری که در نقاط مختلف شهر کابل جابجا شده بود، همراه با بیش از سی راکت دوربرد و میان‌برد که آماده پرتاب به اهدافی در شهر کابل شده بود، بدست نیروهای امنیتی افتاده است.
آقای نبیل گفت که یکی از افراد بازداشت شده که در این برنامه‌ریزی‌ها نقش کلیدی داشت، از افرادی بوده که به اتهام حملات تروریستی بازداشت شده و اخیراً پس از گذشتاندن دوره‌یی سه ساله در زندان، دوباره آزاد شده بود.
او تأکید کرد: با این که مخالفان دولت افغانستان تلاش کردند تا امنیت لویه جرگه را برهم بزنند اما تدابیر نیروهای دولتی مانع بر هم زدن امنیت شد.
وی تأکید کرد که توان نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت افزایش یافته و در جریان پنچ روز اخیر آنان تجربه خود را به نمایش گذاشتند.
به منظور برگزاری جرگه مشورتی پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، در کابل ۵ روز تعطیلی عمومی اعلام شد و سرانجام در نتیجه بررسی این جرگه، امضای پیمان امنیتی با امریکا تصویب شد.
نگرانی‌ها در مورد احتمال حمله گروه‌های شورشی برای مختل کردن این جرگه، نیروهای امنیتی افغانستان را واداشت تا بیشتر راه‌های منتهی به محل برگزاری لویه جرگه را بروی رفت و آمد مردم مسدود کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.