ابراز خرسندی سفیر امریکا از تصمیم لویه جرگۀ مشورتی

گزارشگر:5 قوس 1392 - ۰۴ قوس ۱۳۹۲

mandegarجیمز کانینگهام سفیر امریکا در کابل با ابراز خرسندی از تصمیم لویه جرگه مشورتی افغانستان گفت: منتظر امضای قرارداد هستیم.
سفارت امریکا یک‌شنبه‌شب و پس از پایان کار اجلاس لویه جرگه مشورتی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: جیمز کانینگهام با ابراز خرسندی از تصمیم لویه جرگه مشورتی افغانستان گفته است که منتظر امضاء قرارداد است.
در متن این بیانیه آمده است: شرکت‌کننده‌گان لویه جرگه با صراحت در مورد همکاری افغانستان و امریکا و اعتقادشان مبنی بر اینکه این قرارداد آینده افغانستان را امن‌تر می‌سازد، سخن گفتند.
این بیانیه می‌افزاید: تصمیم نهایی لویه جرگه بر تداوم همکاری‌های امنیتی افغانستان با امریکا و سایر اعضای ناتو صحه گذاشت، ما با هم می‌توانیم برای پیشرفت وسیع افغانستان کار کنیم، ما منتظر امضای قرارداد هستیم.
کانینگهام در ادامه افزوده است: من خرسندم که لویه جرگه که از مردم افغانستان نماینده‌گی می‌کند، حمایت خود را از موافقتنامه امنیتی اعلام داشت و از رییس جمهور افغانستان خواست تا یک‌ماه دیگر آن را به امضا برساند.
قراراست موافقتنامه امنیتی به پارلمان افغانستان فرستاده شود و پس از آن رؤسای جمهور افغانستان و امریکا این پیمان را امضا کنند.
لویه جرگه مشورتی روز یک شنبه با انتشار قطعنامه‌یی مبنی بر ضرورت تغییر برخی مفاد پیمان امنیتی امضای آن را تصویب کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.