حمیدالله توخی در نتیجه حمله انتحاری زخمی شد

گزارشگر:9 قوس 1392 - ۰۸ قوس ۱۳۹۲

mandegarیک عضو مجلس نمایندگان در نتیجه حمله انتحاری در کابل زخمی شده است.
پولیس کابل تایید کرده است که یک حمله کننده انتحاری وارد خانه حمیدالله توخی نماینده ولایت زابل در مجلس نمایندگان افغانستان شده و خود را منفجر کرده است.
جنرال ظاهر فرمانده پولیس ولایت کابل به بی‌بی‌سی گفت که آقای توخی از ناحیه صورت زخمی شده و به همراه دو تن از همراهانش به بیمارستان منتقل شده است.
عامل انتحاری مواد انفجاری را در کلاه خود جاسازی کرده بود و پس از بازرسی توسط محافظان حمیدالله توخی، وارد خانه او شده و خود را منفجر کرده است.
حمله انتحاری در خیابان سوم محله بهارستان، از نواحی مسکونی شهر کابل، حوالی ساعت چهارونیم عصر به وقت محلی اتفاق افتاده است. تا هنوز مسئولیت این رویداد را فرد و یاهم گروهی به عهده نگرفته است.
آقای توخی در جبهات مربوط مجاهدین فعالیت کرده و همچنین از سال ۱۳۷۱ خورشیدی تا فروپاشی گروه طالبان، عضو “دوره مقاومت بر ضد طالبان” بوده است.
او همچنین به عنوان والی ولایت‌های زابل و میدان وردک کار کرده است.
انجام حملات انتحاری با استفاده از جاسازی بمب در دستار و نقاط مخفی بدن پیشتر هم اتفاق افتاده و از تاکتیک‌های جنگی مخالفان مسلح دولت افغانستان بوده است.
پیش از این در سپتمبر ۲۰۱۱ استاد برهان‌الدین ربانی رییس شورای عالی صلح افغانستان توسط مردی که بمب را در دستارش جاسازی کرده بود، شهید شد.
اسدالله خالد رییس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز در دسامبر ۲۰۱۲، هدف حمله فردی قرار گرفت که بمب را در مقعد خود مخفی کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.