کرزی: می‌خـواهم در ارگ بمـانم

گزارشگر:9 قوس 1392 - ۰۸ قوس ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی گفته است که اگر حکومت بعدی اجازه بدهد، او می‌خواهد در ارگ ریاست‌‎جمهوری بماند.
بر بنیاد برخی گزارش‎ها، رییس‎جمهور کرزی برای خود در داخل ارگ ریاست‎جمهوری خانه‌یی ساخته است. گفته می‌شود که ساختمان این خانه مربوط ریاست دهم امنیت ملی بوده که آقای کرزی آن را خریده است.mandegar
آقای کرزی در پاسخ به پرسش خبرنگار رادیو آزادی که پس از پایان حکومت‌تان می‌خواهید در کجا زنده‌‎گی کنید، گفته است: «اگر زنده بودیم، خداوند به ما حیات بخشیده بود، همان‌جا (ارگ) می‌باشیم. اگر حکومت (آن) وقت افغانستان لازم دانست ما همان‌جا می‌باشیم، اگر ندانست می‌رویم در یک گوشۀ وطن برای خود یک جای پیدا می‌کنیم، زنده‌گی می‌کنیم. و انشاالله و تعالی انتخابات می‌شود و رییس‌جمهور جدید می‌آید و افغانستان باثبات باقی می‌ماند و افغانستان خوب باقی می‌ماند. افغانستان امروز بسیار خوشحال‌تر است و ما آموختیم از تاریخ خود.»
آقای کرزی در پاسخ به این پرسش که تصور مردم افغانستان پنجاه سال بعد از شما چه خواهد بود، گفته است:
«خدا کند که تصورشان درست باشد. آنچه را که من انجام داده‎‌ام باید در پیش‎روی آن‎ها گذاشته شود که این آدم از خاک و مردم خود دفاع کرد؛ وحدت ملی را به تمام معنای آن تأمین کرد؛ به هیچ خارجی سر خم نکرد؛ پرچم افغانستان را در تمام جهان به اهتراز درآورد؛ رابطۀ افغانستان را با تمام جهان برقرار کرد؛ هم با امریکا و هم با ایران دوستی کرد؛ هم با چین هم با هند و روس رابطۀ خوبی داشت و برای پاکستان گفت که بیا عزیزم زنده‎گی خوب کنیم؛ آموزش و پرورش سرتاسری شد، خدمات صحی برای همه ارایه شد؛ هزاران تن تحصیل‌ و تعلیم یافتند و دو باره برگشتند به کشورشان تا به خاک خودشان خدمت کنند. اما نواقصی هم در اداره و نظام ما بود؛ فساد آن و این را هم می‌بینند. بعداً آنها یک توازن را میان کارهای ما برقرار کنند و بررسی کنند که در کدام زمینه‎ها خوب بودیم و در کدام بخش‎ها مشکل داشتیم و در آخر قضاوت کنند.»
او در پاسخ به این پرسش که مردم به صفت یک شخص از شما چگونه تصوری داشته باشند، گفت:
«خدا کند که این‌‎گونه تصور داشته باشند که برای خارجی‎ها شیر بود و برای مردم خود گوسفند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.