سفیر سابق انگلیس در کابل: به مجرد خروج دست‌آوردهای ما در افغانستان از بین می‌رود

- ۱۵ سنبله ۱۳۹۱

به عقیده سفیر سابق انگلیس در افغانستان شکست سیاست‌مداران برای تعیین یک راهبرد جدی برای آینده افغانستان، خیانت بزرگ به سربازانی است که در این جنگ خدمت کرده‌اند.
به نوشتۀ روزنامه دیلی تلگراف، شرارد کوپر کولز، سفیر سابق انگلیس در افغانستان گفت که مشاهده‌ سربازان قطع ضو شده‌یی که با شجاعت در میدان جنگ برای کشورشان مبارزه کرده‌اند، بسیار دردناک است.
وی گفت: ما به آن‌ها خیانت می‌کنیم چرا که نتوانستیم یک راهبرد کامل نظامی و سیاسی در افغانستان تعیین کنیم.
تیم پاراالمپیک انگلیس متشکل از هشت سرباز است.
سفیر سابق انگلیس همچنین گفت که دستاوردهای امریکا و انگلیس در افغانستان آنقدر آسیب‌پذیر هستند که به محض خروج نیروهایشان از این کشور از بین خواهند رفت.
وی افزود: در واقع نیروهای انگلیسی و آمریکایی همانند باغبانان و کشاورزانی هستند که در یک جنگل زراعت می‌کنند و سوال اینجاست که وقتی این باغبانان از این زمین جنگلی خارج شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
به گفته این دیپلمات انگلیسی اگرچه شبه‌نظامیان القاعده به طور مجازی ازمیان برداشته شده‌اند اما سیاست‌مداران نتوانسته‌اند راهبردی را برای «نهایی کردن عملیات» و تمام کردن کار تعیین کنند.
وی در حالی که از نیروهای انگلیسی به دلیل شجاعتشان در عملیات جنگی تقدیر کرد، افزود: در صورتی که ما نتوانیم یک راه حل مناسب در افغانستان ارایه دهیم، به میراث و شجاعت سربازان در جنگ افغانستان خیانت کرده‌ایم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.