فیضی: کابل تحت‌تاثیر فشارهای امریکا قرار نمی‌گیرد

گزارشگر:1 جدی 1392 - ۳۰ قوس ۱۳۹۲

سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان تاکید کرد: فشارهای امریکا نمی‌تواند مقامات افغان را وادار به امضای توافقنامه‌ی امنیتی و دفاعی میان کابل – واشنگتن سازد.
ایمیل فیضی در واکنش به اظهارات اخیر بعضی از مقام‌های نظامی امریکا گفت: هیچ‌گونه فشاری نمی‌تواند بر امضای توافقنامه‌ی امنیتی تاثیر‌گذار باشد.
وی یک‌بار دیگر به شروط‌ رییس‌جمهور افغانستان‌برای امضای توافقنامۀ امنیتی اشاره و بیان داشت: توافقنامۀ امنیتی زمانی به امضا می‌رسد که امریکا ضمانت‌های قانع ‌کننده‌یی برای شروط افغانستان مد‌نظر بگیرد.mandegar-1
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با تاکید بر پذیرش درخواست‌های کرزی برای امضای توافقنامه امنیتی با امریکا گفت: پیمان زمانی امضا خواهد شد که امریکا خواست‌های دولت این کشور مبنی بر قطع کامل عملیات نظامیان خارجی در منازل مسکونی افغان‌ها، آغاز صادقانه‎ روند صلح و برگزاری انتخابات شفاف در زمان معین را بپذیرد.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل، جنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، ادعا کرده بود که نیروهای امنیتی افغان برخی مناطق ولسوالی سنگین را به طالبان واگذار کرده‌اند.
همچنین این جنرال امریکایی گفته بود که این عمل نیروهای افغان یک زنگ خطر برای افغانستان بوده و می‌تواند در انتخابات افغانستان تاثیر منفی بگذارد، وی در پیوند به این ادعاهای خود، از مقامات افغانستان خواسته بود تا هر چه زودتر توافقنامۀ امنیتی را امضا کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.