راسموسن: حملات خودی روند خروج را تسریع نمی‌بخشد

- ۱۵ سنبله ۱۳۹۱

دبیرکل ناتو اعلام کرد که افزایش حملات «نیروهای افغان» علیه نیروهای خارجی تحت امر ناتو در افغانستان اگرچه اعتماد بین نیروهای بین‌المللی و افغان را تهدید می‌کند اما موجب تسریع خروج نیروهای خارجی از افغانستان نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو اعلام کرد که برنامه ناتو برای واگذاری مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای امنیتی افغان و همچنین خروج تدریجی این نیروها از افغانستان به دلیل این حملات «نیروهای افغان» مختل نخواهد شد.
وی به خبرگزاری رویترز گفت: حملات خودی یک مساله نگران‌کننده‌ است. این حملات موجب تضعیف فضای اعتماد موجود بین نیروهای خارجی و نیروهای افغانستان می‌شود. فرماند‌هان ما در این زمینه همچون گذشته تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی انجام خواهند داد.
وی همچنین گفت: این حملات برنامه‌های ما را مختل نخواهد کرد و هدف، راهبرد و جدول زمانی مشخص شده همچون گذشته به قوت خود باقی خواهند ماند.
این در حالی است که فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه خروج ۳۴۰۰ نیروی فرانسوی را از افغانستان سرعت بخشیده و قصد دارد…         ادامه صفحه ۶
حملات خودی روند…
تمام نیروهای خود را تا پایان سال جاری میلادی از افغانستان خارج کند. نیوزیلند نیز اعلام کرده که احتمال اینکه روند خروج نیروهای خود را از افغانستان تسریع کند، وجود دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.