ده‌هاتن خواهان برکناری والی سمنگان شدند

- ۰۱ جدی ۱۳۹۲

۲ جدی ۱۳۹۲

mandegar-1ده‌ها شهروند ولایت سمنگان با راه اندازی تظاهراتی خواهان برکناری والی این ولایت شده اند.
معترضان در مقابل ساختمان ولایت سمنگان چادر زده اند و گفته اند تا زمانی که خیرالله انوش، والی این ولایت از کار برکنار نشود، دست از اعتراض نخواهند کشید.
این راهپیمایی ساعت ۸ صبح روز گذشته به وقت محلی برگزار شده و شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان را از حالت عادی کشیده است.
محمد آصف عظیمی عضو پیشین مجلس سنا و از سازماندهان این راهپیمایی گفت که فساد در دستگاه ولایت سمنگان مردم را به تنگ آورده و مردم سمنگان دیگر نمی توانند تحمل کنند.
آقای عظیمی به بی‌بی‌سی گفت: «فساد اداری و اخلاقی توسط والی و برخی از مقام های ولایت سمنگان به اوج خود رسیده است، ما چند بار گوشزد کردیم که جلو فساد گرفته شود اما نشد و بالاخره به جاده ها ریختیم که بگوییم اداره فاسد را نیاز نداریم و باید والی عادل در سمنگان بیاید.»
معترضان والی سمنگان را به «قتل، فساد اداری و زورگویی» متهم کرده و گفته اند که برخی از مسئولان ادارات محلی در سمنگان با آقای انوش هم دست هستند.
خیرالله انوش والی ولایت سمنگان اما اتهامات معترضان را بی‌جا می‌داند و می‌گوید که تعداد زیادی از شهروندان سمنگان در برابر معترضان و به حمایت از دولت راهپیمایی کردند.
آقای انوش می‌گوید که سازماندهان این راهپیمایی سابقه همکاری با گروه طالبان را دارند و می‌خواهند زمینه ورود مخالفان مسلح دولت در شهر را هموار کنند.
او می‌گوید که در نزدیک به چهار سال گذشته که والی سمنگان بوده، کارهای چشمگیری انجام داده است که نمی توان از این فعالیت ها چشم پوشی کرد.
آقای انوش به بی‌بی‌سی گفت: «افرادی که خواهان برکناری من هستند، پرچم سفید با خود حمل می‌کنند و نغمه های طالبانی پخش می‌کنند، سناتور صاحب خودشان تا زمان حکمرانی گروه طالبان عضو این گروه بود و حالا که در انتخابات شورای والایتی پیروز نشده است، در مقابل دولت می ایستد.»
اما محمد آصف عظیمی از سازماندهان این راهپیمایی حرف های آقای انوش را تکذیب میکند و می‌گوید که حالا که مردم در برابر او ایستاده اند، چنین اتهاماتی را به معترضان نسبت می‌دهد، او می‌گوید که اگر والی سمنگان مدرکی می‌داشت باید او را بازداشت می‌کرد.
شمس‌الدین میرزایی از شهروندان سمنگان می‌گوید که آرامش شهر بر هم خورده و تعداد زیادی از مغازه‌ها از صبح تا حالا بسته شده اند، او می‌گوید که معترضان در شهر لاستیک‌ها را به آتش کشیدند و جلو ساختمان ولایت سمنگان با سنگ موانع ایجاد کرده اند.
خیرا‌لله انوش والی سمنگان که پیشتر عضویت حزب جنبش اسلامی را داشت، سه سال و نه ماه است که والی سمنگان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.