عربستان دربارۀ سرنوشت افغانستان با پاکستان گفت‎وگو می‎کند

- ۱۳ جدی ۱۳۹۲

mandegar-2سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی به منظور گفت‌وگو با مقام‌های پاکستانی دربارۀ پیشبرد روند صلح افغانستان، تحولات منطقه‌یی و روابط دوجانبه، سفر رسمی دو روزه‌یی به اسلام آباد خواهد داشت.
رادیو ملی پاکستان روز پنج شنبه به نقل از وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد:
سعود الفیصل قرار است روز دوشنبه با نواز شریف نخست وزیر و ممنون حسین رییس جمهوری پاکستان دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و افزایش همکاری‌ها میان اسلام آباد و ریاض در زمینه‌های مختلف گفت وگو کند.
براساس این گزارش، وزیر امور خارجه عربستان به اتفاق یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی از این کشور با مقامات ارشد سیاسی پاکستان درباره پیشبرد روند صلح در افغانستان، وضعیت این کشور پس از خروج نیروهای خارجی و تحولات منطقه‌یی گفت‌وگو خواهند کرد.
رادیو ملی پاکستان افزود: پیش بینی می‌شود در این سفر مقامات اسلام آباد و ریاض درباره موضوع توقف روند گفت‌وگوهای طالبان (افغانستان) و امریکا بمنظور کمک به برقراری صلح در افغانستان را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهند.
منابع خبری پاکستان روز گذشته گزارش دادند: سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی قرار است ۱۶ جدی وارد اسلام آباد شده و ضمن و گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی، موضوع پرویز مشرف و محاکمه وی را با مقام‌های پاکستان مطرح کند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.