یک فرمانده مخالف طالبان در غزنی مورد حمله قرار گرفت

- ۱۴ جدی ۱۳۹۲

۱۵ جدی ۱۳۹۲

mandegar-3انفجار بمبی در غزنی فرمانده یک گروه مسلح محلی را در غزنی هدف قرار داده است.
مقام‌های محلی در غزنی گفته اند که این رویداد ناشی از انفجار بمب مقناطیسی بوده که در موتر یکی از فرماندهان محلی نصب شده بود.
محمد علی احمدی، معاون والی غزنی به بی‌بی‌سی گفت که انفجار ساعت ۲ به وقت محلی در مرکز شهر اتفاق افتاد و این فرمانده محلی موسوم به قومندان شاهین را با سه محافظش زخمی کرد.
آقای احمدی همچنین گفت که به اثر این رویداد فرمانده محلی به شدت زخمی شده و به کما رفته است.
در همین حال، بازمحمد همت مسوول بیمارستان مرکزی غزنی گفته است که وضعیت دو نفر از محافظان قناعت بخش است، اما آقای شاهین برای تداوی به یک مرکز نیروهای خارجی در غزنی منتقل شده است.
به قول مقام‌های محلی، شاهین؛ فرمانده گروه مسلح محلی که قربانی انفجار دیروز بوده، پیش از این «نقش مهمی در رهبری خیزش های مردمی علیه گروه طالبان»در شهر غزنی و ولسوالی اندر این ولایت ایفا کرده و فرماندهی گروه‌های مسلح را که بر علیه طالبان می‌جنگند به عهده داشته است.
معاون والی غزنی می‌گوید که آقای شاهین حمایت دولت و ریاست امنیت ملی غزنی را به همراه داشت و در گذشته توسط ادارات دولتی برای مبارزه با گروه طالبان تجهیز می‌شد.
او می‌گوید که آقای شاهین شام گذشته در ولسوالی اندر ولایت غزنی بوده و احتمال دارد که مخالفان مسلح دولت بمب مقناطیسی را شام گذشته به موترش نصب کرده باشند اما مخالفان مسلح دولت تا کنون در این مورد حرفی نزده اند و مسوولیت این رویداد را هم تا کنون کسی به عهده نگرفته است.
در رویداد دیگری در غزنی، انفجار یک ماین در شهر کهنه غزنی پنج کودک را زخمی کرد.
مقام‌های غزنی گفته اند که این رویداد عصر دیروز در داخل یکی از خانه‌های مسکونی رخداده است. مسوولان بیمارستان مرکزی گفته‌اند که وضعیت یکی از کودکان وخیم است.
هنوز جزئیات بیشتری در مورد چگونگی این انفجار در دست نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.