یاد بود از قهرمان ملی در لیسه حبیبیه پریانی: شهید مسعود به خاطر تامین صلح، ثبات و آرامش افغانستان می‌جنگید

- ۲۰ سنبله ۱۳۹۱

استادان و دانش‌آموزان لیسۀ عالی حبیبیه روز پنجشنبه با برگزاری مراسم ختم قرآن کریم و نجلیل از یازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور و هفته شهدا گرامی‌داشت به عمل آوردند.
در این محفل باشکوه که با حضور صدهاتن از دانش‌آموزان و استادان و مهمانان در تالار لیسه عالی حبیبیه برگزاری شده بود، شماری از استادان و دانش آموزان، پیرامون مبارزات، کارنامه‌ها و جان‌فشانی‌های قهرمان ملی کشور صحبت های ارزنده‌یی داشتند.
این سخنرانان گفتند که باید زنده‌گی و کارنامه قهرنان ملی را سرمشق جوانان باشد و باید نسل های بعدی از شهدا و قهرمانان شان آگاهی داشته باشند.
در محفل نظری پریانی مدیر مسوول روزنامۀ ماندگار، نیز به نماینده‌گی از  بنیاد شهید مسعود، صحبت کرد. آقای پریانی خطاب به صدها دانش‌آموز گفت که شهید مسعود به خاطر تامین صلح، ثبات و آرامش افغانستان می‌جنگید و به دنبال قدرت‌طلبی نبود.
پریانی از جوانان خواست تا برای آشنایی بیشتر با شخصیت چندبعدی قهرمان ملی کشور، کارنامه‌های آن شهید را مطالعه کنند.
او به دانش‌آموزان گفت که قهرمان ملی از  لحظات کوتاه در سنگرهای داغ استفاده می‌کرد و به مطالعه می‌پرداخت. این برای ما و شما یک سرمشق است که باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و دانش و آگاهی‌های مان را بالا ببریم. و از جوانان خواست تا نقش خود را در جامعه تبارز دهند.
پریانی گفت: جوانان حق دارند سیاست کنند؛ زیرا جوانان هستند که فرداهای کشور را می‌سازند و برای این‌که فردا به‌جایی برسید، باید از امروزتان خوبترین استفاده را ببرید و به دانش تان بیفزایید.
آقای پریانی تصریح کرد: احمدشاه مسعود از دوره جوانی به سیاست پرداخت و با رشادت و دلاوری‌هایش به ضد شوروی‌ها و بعد ها پاکستانی‌ها جنگید و برای آرامی مردم افغانستان جان خود را فدا کرد.
او گفت:‌ در مورد قهرمان ملی کشور آثار زیادی در سطح جهان به نشر رسیده است. شخصیت هایی در کشورهای مختلف کتاب‌هایی نگاشته اند؛ شاید بالا تر از صدو پنجاه عنوان کتاب. این نشان می‌دهد که قهرمان ملی ما در سطح جهان مطرح است و باید جوانان به شناخت دقیقی از شهید مسعود دست یابند.
همچنان مدیرمسوول روزنامه ماندگار از دولت و جامعه جهانی خواست تا به پرونده شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود و شهید صلح استاد برهان‌الدین ربانی به گونه جدی رسیده‌گی کند.
او از حکومت خواست که به هر شکل ممکن جلو قتل‌های زنجیره‌یی سرداران جهاد و مقاومت را بگیرد.
گفتنی است که شهید احمدشاه مسعود یازده‌سال پیش از امروز به تاریخ هجدهم سنبله در ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار بر اثر یک حمله تروریستی به شهادت رسیده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.