پیام بنیاد شهید احمدشاه مسعود به مناسبت یازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور و هفته شهید

- ۲۰ سنبله ۱۳۹۱

با درود فراوان به روح همه رادمردان و زنانی که در راه خدا، عزت و سربلندی و استقلال و آزادیِ افغانستان، از جان خویش گذشتند. و با سلام خدمت همه هموطنانی که این حماسه‌ها و جان‌فشانی‌های ملت مجاهد افغانستشان را به تجلیل گرفته‌اند.
در یازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی افغانستان و در هفته شهید، بار دیگر یاد و خاطره این رفته‌گان راه حق و آزادی را گرامی می‌داریم و دعای خیر می‌نماییم تا خداوند به برکت این‌همه خداجویی ملت افغانستان، میان همه مردم این سرزمین، همدلی، همگرایی، تفاهم و برادری به میان آورد.
آری، آن‌چه بیش از هر زمان دیگر مردم ما به آن نیاز دارند، تفاهم و نزدیکیِ دل‌ها‌ست. صلح پایدار، ثبات و امنیت فقط در گروِ اتحاد و همگرایی مردم، می‌باشد. اگر صادقانه همه عزم خود را جزم نماییم، با تمسک به این دو ارزش بزرگ، می‌توانیم میهن خویش را از گرداب مشکلات و نابه‌سامانی‌ها نجات داده و آرامش سرتاسری را در کشور خویش ایجاد کنیم و در مقابل دشمنان اصلیِ این سرزمین و در مقابل بازی‌های استخباراتی و رقابت‌هایی که یک‌بار دیگر کشورِ ما در میدانِ آن قرار گرفته، یک‌پارچه و استوار بایستیم. اما اگر من و تو باهم نباشیم، غوغا و شکوه و گلایه از بیگانه‌گان هرگز نمی‌تواند توجیه‌گر مسوولیت‌های ملی‌مان باشد.
در آستانه تجلیل از یازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی و هفته شهید، بار دیگر تاکید داریم بر این‌که هرجا که هستید و با هر اندیشه‌یی که دارید، روحیه اتحاد و همبسته‌گی میان خود را تقویت نمایید و بستر اجتماعیِ مقاومت ملی را زنده نگه‌دارید و اجازه ندهید کسانی بر آن رنگ قومی بزنند. پس بیاییم با صدایی رسا و عزمی متین، صادقانه و برادرانه به‌هم بپیوندیم و رشادت میلیون‌ها هموطن‌مان را که در راه خدا و به‌خاطر آزادی، عزت و سربلندیِ ما و شما شهید شده‌اند را ارج بگزاریم. زیرا آنان نخستین معماران تاریخ معاصر ملت مجاهد افغانستان می‌باشند که تا افغانستان هست، مدیون جان‌فشانی‌شان خواهیم بود.
امروز آنانی که معنی مبارزه و ایستاده‌گی را نمی‌دانند، با وجود همه سازوبرگ، در کار این مقاومتگران درمانده‌اند که چه‌گونه به تنهایی و با دست خالی کار کردند که جهانی دست به دستِ هم سپرده و مجهز، حتا از تصور آن عاجز است.
احمدشاه مسعود همراه با هم‌سنگران رشیدش، با نور عشق و معرفت در این راه خطیر قدم نهاد و به جهانیان ثابت کرد که هدف را باید بدون هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌ها، بی‌باکانه پی گرفت ‌که فشارهای بزرگ چندین‌جانبه هرگز نتوانست افق آرمانیِ او را بپوشاند.
اکنون این ماییم و امانت وی و دستی که از آستین اخلاص برآریم و در کف آن آرمان مقدس و بزرگ‌‌شان بگذاریم؛ آرمانی که اثرات جاویدانش در تاریخ، اندیشه و روان‌مان جاری‌ست و با پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به انسان و انسانیت، به وطن، مردم و آزادی.
با احترام
احمد ولی مسعود
رییس عمومی بنیاد شهید مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.