نخست‌وزیر بریتانیا: اظهارات اخیر حامدکرزی مأیوس کننده است

گزارشگر:19 دلو 1392 - ۱۸ دلو ۱۳۹۲

mandegar-3نخست‌وزیر بریتانیا اظهارت اخیر رییس‌جمهور کرزی را رد کرده است. دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا گفت، با اظهارت حامد کرزی رییس‌جمهور افغانستان موافق نیست.
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان هفتۀ گذشته در صحبت با روزنامۀ سندی تایمز گفته بود، اگر نیروهای بریتانیایی هفت سال قبل به ولایت هلمند نمی‌رفتند، شاید وضعیت می‌توانست بهتر باشد.
تعدادی از اعضای فامیل‌های آن ۴۴۷ نظامی بریتانیایی که از سال ۲۰۰۱ میلادی تا اکنون در افغانستان کشته شده اند نیز بر اظهارات اخیر حامد کرزی انتقاد کرده اند.
دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا در صحبت با هفته نامۀ فرست نیوز(First News) بریتانیا گفت، در این مورد با حامدکرزی موافق نیست.
دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا می گوید: «من در این مورد با حامد کرزی صحبت کرده ام، وی در حقیقت از همۀ کارهایی ابراز سپاس کرد که نظامیان بریتانیایی در ولایت هلمند انجام داده اند.»
اما دیوید کامرون اظهارت حامد کرزی را مایوس کننده خوانده است.
نیروهای بریتانیایی از سال ۲۰۰۶ میلادی به اینسو در ولایت هلمند ماموریت نظامی را پیش می برند.
به نوشتۀ هفته نامۀ فرست نیوز(First News) این نظامیان بریتانیایی تلاش دارند تا برای صدها هزار باشندۀ ولایت هلمند، امنیت را تامین کنند.
دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا می گوید، از نخستین مسافرتش به ولایت هلمند تا اکنون، وضعیت در آن ولایت خیلی بهتر شده است.
در حال حاضر بیش از پنجهزار نظامی بریتانیایی در افغانستان مستقر اند و قرار است تا پایان سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.