هدایت امین ارسلا: کمک‌ها هیچ تغییری در زنده‌گی مردم نیاورد

گزارشگر:22 دلو 1392 - ۲۱ دلو ۱۳۹۲

mandegarهدایت امین ارسلا گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری با فقر اقتصادی مبارزه خواهد کرد.
هدایت امین ارسلا کاندیدای ریاست‌جمهوری افغانستان روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی خود در کابل، گفت: مردم افغانستان از فقر اقتصای رنج می‎برند و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور با این پدیده مبارزه خواهم کرد.
ارسلا افزود: فقر اقتصادی را باید با افزایش تولیدات داخلی مهار کرده و تغییرات قابل ملاحظه‎یی برای ملت این کشور در عرصه اقتصادی به وجود آورد.
به اعتقاد وی، در ۱۳ سال گذشته با وجود آنکه میلیاردها دالر از جامعه جهانی و کشورهای غربی به افغانستان سرازیر شد، اما این کمک‎ها هیچ تغییری را در زنده‌گی ملت این کشور به وجود نیاورد.
این کاندیدای ریاست جمهوری تأکید کرد که فقر اقتصادی هم‎اکنون در افغانستان به صورت گسترده‌یی وجود دارد و امکان مهار آن نیز وجود دارد که در صورت پیروز شدن در انتخابات در این راستا اقدامات جدی را دنبال خواهد کرد.
مصالحه با گروه‎های مخالف دولت
ارسلا در ادامه ارایه برنامه‎های کاری خود اظهار داشت که مخالفان مسلح در چند سال اخیر در افغانستان فعالیت گسترده‌یی داشته‎اند و هیچ گام مؤثری در راستای مصالحه با آن‎ها برداشته نشده است.
وی افزود: راه برون رفت از مخالفت مخالفان دولت افغانستان، مصالحه با آن گروه‎هاست که وی پس از پیروزی در انتخابات تلاش برای مصالحه و مذاکره با آن‎ها را انجام خواهد داد.
به اعتقاد وی، طالبان و حزب اسلامی از مهم‌ترین گروه‎های تروریستی و مخالفان بزرگ دولت افغانستان هستند، که با اندکی تلاش می‎توان با آن‎ها راه مذاکره را جست‌وجو کرد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: در کنار مصالحه با گروه‎های مخالف مسلح دولت، باید منافع ملی افغانستان و دستاوردهای دولت این کشور در ۱۳ سال گذشته نیز مد نظر گرفته شود.
وی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از دستاوردهای دولت و ملت افغانستان در ۱۳ سال گذشته حمایت خواهد کرد.
گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان
ارسلا همچنین به تشریح روابط افغانستان با کشورهای همسایه و جهان پرداخت و گفت که با افزایش روابط افغانستان با کشورهای همسایه و جهان وضعیت این کشور در عرصه‎های مختلف بهبود خواهد یافت.
وی معتقد است که افزایش روابط با کشورهای همسایه می‎تواند روی اقتصاد و امنیت این کشور تأثیر گذارد زیرا با همکاری این کشورها می‎توان تغییرات زیادی را در این عرصه‎ها به وجود آورد.
وی تأکید کرد: افغانستان دارای موقعیت مهم جغرافیایی در منطقه است که می‎تواند ارتباط دهنده تمام کشورهای آسیا با هم شود، خصوصاً در عرصه اقتصادی و راههای ترانزیتی.
به اعتقاد این نامزد انتخاباتی، اگر امنیت در افغانستان تأمین شود و روابط این کشور با کشورهای همسایه گسترش یابد، افغانستان دارای اقتصادی قوی خواهد شد.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در تاریخ ۱۶ حمل سال آینده (۹۳) برگزار شود.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.