چه‌گونه از خود انسان برتری بسازیم؟

- ۲۲ ثور ۱۳۹۲

بخش ششم و پایانی
ثروت، خوشبختی، سلامتی و موفقیت در دسترس همۀ ماست. کافی است با اشتیاق، با ارادۀ قوی و مصمم و با اعتقاد به پیروزی، بخواهیم که آن‌ها را به دست بیاوریم. تأکید می‌شود: برای ساخت باورهای دل‌خواه و اخذ نتایج مطلوب، اهداف و خواسته‌های خود را دقیقاً مشخص کرده و بنویسید. شب‌هنگام قبل از خواب و در طول روز، ده‌ها بار اهداف خود را تکرار کنید و با اشتیاق و عزمی راسخ، آن‌قدر تکرار کنید تا «ضمیر ناخودآگاه» آن‌ها را باور کند. وقتی ضمیر آن‌ها را باور کرد، موجبات انجام‌شان را هم فراهم می‌سازد. در چنین شرایطی است که اعتماد به نفس فراوان پیدا کرده و خودباوری و توان‌مندی‌های‌مان بالا می‌روند و به انسانی موفق، شاداب، تندرست، خوشبخت، ثروتمند و بزرگ‌منش و… تبدیل می‌شویم.
به این ترتیب؛ انسان‌ها قادر هستند آن‌چه را می‌خواهند، آگاهانه با تکرار و تأکید تلقین‌های سازنده و تفکرات عالی و پرسش‌های مثبت از خود و تجسم و تصورات ذهنی، باورهای جدید مورد نظر خود را در «ضمیر ناخودآگاه» خویش بسازند. با تغییر باورها، افکار و اندیشه‌های‌مان عوض می‌شوند، تحت تأثیر افکار و اندیشه‌های جدید، احساسات‌مان دگرگون شده، رفتار و کردارمان نیز تغییر می‌یابند. به این طریق و با عزمی راسخ و با تلاش و پی‌گیری می‌توانیم افکار مثبت و سازنده را جایگزینِ اندیشه‌های منفی و مخرب، نشاط و شادابی را جایگزین افسرده‌گی و پریشان‌حالی، تندرستی و سلامتی را جایگزین ناخوشی و مریضی، موفقیت و پیروزی را جایگزین شکست و ناکامی، آرامش باطنیِ واقعی را جایگزین دلهره و نگرانی، ثروت و دارنده‌گی را جایگزین فقر و تهیدستی، گذشت و عفو و بزرگواری را جایگزین تنگ‌نظری و انتقام و حسادت، بسازیم.
با تغییر باورها، افکار و شیوه‌های زنده‌گی‌مان تازه گشته و در مسیر دگرگونی‌های عظیم و شگفت‌انگیز زنده‌گی قرار می‌گیریم. چند نمونه از تلقین‌های مثبت و سازنده، تصور و تجسم‌های ذهنی، پرسش‌های مثبت از خود را، در این‌جا با یادآوری رویدادهای شاد گذشته و تجسم حوادث لذت‌بخش آینده، ذکر می‌کنیم:
۱ـ روحیۀمان بسیار عالی می‌شود. ۲ـ هر آن‌چه در ذهن خود تصور و تجسم بکنیم، امکان عملی پیدا می‌کنند. به این ترتیب، سیستم ذهن‌مان، عادت می‌کند تصاویر قشنگ از گذشته و آینده را تجسم کرده و روحیۀمان را عالی ساخته و عادت می‌کند که دایماً به چیزهای خوب و با نشاط فکر کند و پس از مدتی، احساس می‌کنیم که موفق، شاد و سلامت، همراه با عشق و علاقه به خود و دیگران، زنده‌گی بسیار مطبوع و عالی داریم. شب‌ها قبل از خواب و روزها چندین مرتبه پرسش‌های مثبت از خود بکنیم: خدایا چرا من را خوشبخت، شایسته و سالار آفریده‌ای؟ خدایا چرا همه‌چیز بر وفق مراد من است؟ خدایا چرا به من آرامش، سلامتی، لیاقت و نشاط فراوان بخشیده‌ای؟ خدایا چرا به من این قدرت را بخشیده‌ای که همه را دوست داشته باشم و همیشه کارهایم را به موقع انجام دهم؟ خدایا چرا امروزِ من بهتر از دیروز، و فردای من بهتر از امروز خواهد بود؟
منبع: تفاهم‌نیوز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.