سخنگوی دادستانی کل: ۶۵ زندانی دیگر از زندان بگرام آزاد می‌شوند

گزارشگر:23 دلو 1392 - ۲۲ دلو ۱۳۹۲

mandegar-3سخنگوی دادستانی کل با اشاره به بررسی پرونده ۸۸ زندانی زندان بگرام اظهار داشت که بررسی پرونده‌های زندانیان بگرام نشان می‌دهد که ۶۵ نفر از آن‌ها بی‌گناه هستند.
بصیر عزیزی، سخنگوی دادستانی کل گفت که بررسی ۸۸ پرونده از زندانیان بگرام نشان می‌دهد که ۶۵ نفر از این زندانیان بی‌گناه هستند.
به گفته عزیزی، هیأتی از دادستانی کل با بررسی پرونده‎های این زندانیان در مورد ۶۵ پرونده اسناد و شواهدی بر مجرم بودن آن‌ها نیافته است.
به گفته وی، پرونده‎های این زندانیان از سوی کمیته «بررسی پرونده‎های زندانیان بگرام» در اختیار دادستانی کل قرار گرفته بود.
وی در ادامه تصریح کرد که پرونده ۲۳ زندانی نیز دیگر تحت بررسی است.
این در حالی است که مقامات نظامی و غیرنظامی امریکا مخالفت خود را برای آزادی این زندانیان اعلام کردند و از دولت افغانستان خواستند تا این زندانیان را آزاد نکند.
آن‎ها همچنین با خطرناک توصیف کردن این زندانیان گفته بودند که در صورت آزادی آن‎ها، افغانستان بار دیگر شاهد افزایش ناامنی خواهد بود.
آزادی زندانیان بگرام از چندی به اینسو موج تنش‎ها را بین دولت کابل و واشنگتن به وجود آورده و مقامات امریکایی برای چندمین بار ادعا کرده‎اند که زندانیان آزاد شده از بگرام از اعضای شبه‎نظامیان طالبان هستند بنابراین پس از آزادی دست به حملات انتحاری می‎زنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.