کشف بزرگترین مرکز داعش در قلب پایتخت

گزارشگر:چهار شنبه 11 دلو 1396 - ۱۰ دلو ۱۳۹۶

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می‌گوید که منسوبین این ادارۀ یک مرکز بزرگ گروه داعش را در قلب پایتخت افغانستان؛ یعنی کابل کشف کرده‌اند.
ریاست عمومی امنیت ملی گفته که این مرکز در ساحۀ قعلۀ واحد در کوته سنگی که از مربوطاتی حوزه پنجم امنیتی شهر کابل می‌باشد، کشف mandegar-3شده‌است.
به اساس اظهارات مسؤولان ریاست عمومی امنیت ملی، گروه داعش در این مرکز سلاح و مهمات و هم‌چنان موادهای انفجاری شان را نگه‌داری می‌کرده‌است.
در عین حال منابع امنیتی می‌گویند که افراد گروه داعش که روز گذشته نیز حملۀ هراس‌افگنانه را در نزدیکی دانش‌گاه نظامی مارشال فهیم راه‌اندازی کرده بوده‌اند، دراین مرکز نگه‌داری می‌شده‌اند
این درحالی‌ست که حوالی ساعت ۵ صبح روز دوشنبه، ۵ مهاجم مسلح که مجهز با سلاح‌های سبک و سنگین بوده‌اند، بالای فرقۀ ۱۱۱ که مربوط اردوی ملی افغانستان می‌شود، حمله کرده‌اند.
در آن حمله مهاجمان مسلح، بیش از ۲۰ تن نظامی کشته و زخمی شده‌اند که مسؤولیت آن را گروه داعش بر دوش گرفته‌است.
قبل از این نیز، شماری از آگاهان نظامی در کابل گفته‌‌اند تا زمانی گروه‌های مخالف مسلح درداخل نظام، حمایت کننده و در داخل شهر مرکزی برای بودوباش نداشته باشند، نمی‌تواند که حمله‌های هراس‌افگنانه را به دل جمع در پایتخت راه‌اندازی کنند.
گفتنی‌ست که شماری از سیاسیون کشور نیز از موجویت ستون پنجم در داخل نظام افغانستان شکایت نموده و اظهار کرده که در این ستون شماری از افرادی اند که با گروه‌های مخالف مسلح عملا کمک و هم‌کاری می‌نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.