گرامی‌داشت از بیست‌وششم دلو در ولایت پنجشیر

گزارشگر:فرهاد سجودی/ 28 دلو 1392 - ۲۷ دلو ۱۳۹۲

از بیست‌وپنجمین سالروز بیرون‌شدن نیروهای شوروی پیشین از کشور، طی محفل باشکوهی در ولایت پنجشیر گرامی‌داشت به عمل آمد.
در این محفل که در تالار کنفرانس‌های مقام ولایت پنجشیر برگزار شده بود، شماری زیادی از مسوولان دولتی، متنفذین و صدها تن از مجاهدین ولایت پنجشیر اشتراک ورزیده بودند.
عبدالرحمان کبیری والی ولایت پنجشیر در این محفل گفت، این روز (۲۶ دلو) به آسانی بدست نیامده، بلکه این پیروزی با پیش‌کش کردن خون هزارن جوان، معلول و معیوب به‌دست آمده است.mandegar-3
والی پنجشیر گفت، بر ماست تا از چنین روزهای تاریخی خویش بزرگ‌داشت نموده و به مجاهدین و شهدای راه آزادی خویش ارج گزاریم .
در عین حال، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا با بیان اینکه ۲۶ دلو از میراث‌های ارزشمند تاریخی ما است، گفت: باید همیشه از چنین روزی پاس‌داری شود.
آقای ایزدیار هم‌چنان افزود، گرامی‌داشت از چنین روزهایی ارزش‌دهی به جهاد مجاهدین ما بوده و ما با تجلیل از چنین روزها، به نسل جوان و نسل‌های بعدی خود می آموزانیم که سرزمین ما دارای چنین ارزش‌هایی است که رایگان بدست نیامده است.
معاون مجلس سنا تصریح کرد: مردم افغانستان در شرایط بسیار دُشوار اقتصادی و نظامی، با همت بلند از سرزمین و ارزش‌هایی دینی خود پاسبانی کرده اند.
هم‌چنان، مولوی احمد الله یکی از آگاهان دینی در برنامۀ گرامی‌داشت از ۲۶ دلو گفت، تنها با گرامی‌داشت‌ و برگزاری چنین محافلی نمی‌توانیم که حق مجاهدین و شهدای خود را بجا آوریم.
او افزود، بزرگان ما باید از مجاهدین، خانواده‌های شهدا و از معیوبین و معلولین سپاس‌گزاری کرده و جویای حال و احوال آن‌ها شوند، تا دل آن‌ها را بدست آورند؛ در حالی که تا حالا چنین کاری از بزرگان ما بر نیامده است.
نیروهای نظامی ارتش جماهیر شوروی سابق، بیست و پنج سال پیش از امروز، پس از تلفات سنگین جانی و مالی، افغانستان را ترک کردند.
از آن پس تا امروز، از این رویداد به صفت روز پیروزی مجاهدین گرامی‌داشت می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.