لودین خطاب به کرزی: یا جدی شو و یا ادارۀ مبارزه با فساد را لغو کن!

- ۲۰ سنبله ۱۳۹۱

رییس ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری می‌‌‍گوید که اگر نهادهای حکومتی در زمینۀ مبارزه با فساد اداری با این اداره همکاری نکنند، از رییس‌جمهور کرزی می‌خواهد تا این اداره را لغو کند.
رییس اداره عالی مبارزه با فساد اداری در افغانستان آوردن اصلاحات در اداره‌های دولتی کشور را زمانی مثمر می‌داند که یک انقلاب اصلاحی در افغانستان صورت گیرد.
عزیزالله لودین رییس این اداره روز گذشته در یک نشست خبری گفت که نبود همکاری میان اداره‌های دولتی، سبب شده تا در برابر پدیدۀ فساد اداری مبارزه نشود.
آقای لودین می‌گوید: اگر رییس‌جمهور کرزی در امر مبارزه با فساد اداری جدی اقدام نکند، خوب است که این اداره را لغو کند.
او گفت: «من عرض خود را نزد رییس‌جمهور می‌کنم، اگر جدی می‌شود خوب و اگر نمی‌شود پس باید این اداره را لغو کند. من ۱۲۳ قضیه را به لوی سارنوالی(دادستانی) روان کردم که چند قضیه مهم نیز در آن‌ها بود، اما سارنوالی گفت که این دوسیه‌ها به ما نیامده است.
پول تنها در ریاست من خواسته نمی‌شود، بروید به لوی سارنوالی، بروید به وزارت‌های دیگر، بروید به قوه قضاییه. من همین حالا دوسیه‌یی دارم از والی‌ها برای‌تان نشان می‌دهم که شرم‌آور است. من نوشته کرده‌ام که وظیفۀ این شخص را به حالت تعلیق قرار دهید که چور کرده است، و دوسیه‌اش را به سارنوالی روان می‌کنم.»
رییس اداره عالی مبارزه با فساد اداری اتهام گرفتن ۱۶ میلیون دالر از یک قرارداد البسۀ وزارت دفاع ملی را نیز به شدت رد می کند.
پیش از این رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس نماینده‌گان، عزیزالله لودین و رییس دفترش را متهم به گرفتن ۱۸ میلیون دالر از قرارداد البسه وزارت دفاع کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.