امریکا: پاکستان با عبور امن رهبران طالبان موافقت کرده است

- ۲۰ سنبله ۱۳۹۱

منابع دیپلماتیک امریکا گفتند، پاکستان با عبور امن رهبران طالبان که مایل به شرکت در گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان هستند، موافقت کرده است.
به گزارش روزنامه داون پاکستان، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: دولت اوباما امیدوار است همچنان با طالبان از جمله شبکه حقانی تعامل داشته باشد اگر چه نام این شبکه در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی امریکا است.
پس از وارد شدن نام شبکه حقانی در لیست سازمان‌های تروریستی از سوی امریکا، دو مقام امریکایی در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اظهار داشتند: مساله عبور امن رهبران طالبان که در پاکستان زنده‌گی می‌کنند در دیدار هفته گذشته مقام‌های امریکایی و پاکستانی در اسلام‌آباد، مورد بحث قرار گرفته است.
یکی از این مقام‌ها اظهار داشت: طی هفته‌های آتی ما انتظار داریم یکسری دیدارهای دو جانبه مهم در اسلام‌آباد و امریکا برگزار شود.
این مقام امریکایی گفت: امریکا و پاکستان یک کار گروه ویژه برای تسهیل عبور امن رهبران طالبان و ورود آن‌ها به افغانستان برای گفت‌وگو با مقام‌های افغان درباره صلح تشکیل داده‌اند.
وی افزود: ما تعامل خود با پاکستان را ادامه می‌دهیم تا مطمین شویم برای حذف هرگونه تهدید علیه منافع امریکا و پاکستان، به طور کارآمد با یکدیگر همکاری می‌کنیم.
اما منابع دیپلماتیک اظهار داشتند: به نظر نمی‌رسد رهبران طالبان مایل به ملاقات با مقام‌های افغان باشند، آنها خواهان گفت‌وگوی مستقیم با مقام‌های امریکایی و پاکستانی هستند، نه مقام‌های افغان.
در حالی که مقام‌های طالبان از تصمیم امریکا برای آوردن نام شبکه حقانی در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی انتقاد کرده‌اند، سخنگوی وزارت خارجه امریکا ابراز امیدواری کرد این مساله مانع تلاش‌ها برای آزادی یک نظامی امریکایی که در دست طالبان پاکستان است، نشود.
وی افزود: امریکا به تلاش خود برای آزادی این فرد ادامه می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.