گرامی‌داشت از نوزدهمین سالروز شهادت استاد مزاری

گزارشگر:17 حوت 1392 - ۱۶ حوت ۱۳۹۲

mnandegar-3تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی، از نوزدهمین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی در کابل گرامی‌داشت به عمل آورد.
در این همایش، هزاران نفر از نقاط مختلف کابل با شعار انتخاباتی همگرایی شرکت کرده بودند.
داکتر عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در این همایش طی سخنانی گفت که اگر در انتخابات آینده پیروز شود با کشورهای همسایه و جهان روابط خوبی را برقرار خواهد کرد.
عبدالله عبدالله گفت که در صورت پیروزی در انتخابات سال ۱۳۹۳، عدالت اجتماعی را در کشور تأمین خواهد کرد.
او تأکید کرد که عدالت اجتماعی تنها با شعار دادن تأمین نمی‌شود و باید در این راستا گام‌های عملی برداشته شود.
عبدالله هم‌چنان گفت: «وحدت ملی بدون عدالت اجتماعی تأمین نمی‌شود و نیز عدالت اجتماعی در تمام عرصه‌ها تنها با شعار دادن تأمین نخواهد شد؛ برای بر آورده کردن آن باید فرصت‌ها درعرصه‌های مختلف برای همه‌ مردم افغانستان مساوی فراهم شود.»
او تأکید کرد که با پیروزی تیم اصلاحات و همگرایی در انتخابات آینده، فضای روشن و سبز پیرزومندانه برای مردم افغانستان فراهم خواهد شد.
در نوزدهمین مراسم سالروز کشته شدن استاد مزاری شماری از مقام‌های دولتی، و هزاران شهروند کابل و ولایت‌های کشور حضور داشتند.
استاد مزاری، رهبر حزب وحدت اسلامی، نوزده سال پیش در ۲۲ حوت از سوی گروه طالبان در حومۀ کابل با شماری از فرماندهان تحت امرش، به قتل رسید.
درهمین حال، محمد محقق معاون دوم داکتر عبدالله عبدالله در همایش روز گذشته تاکید کرد در صورتی که تیم اصلاحات و همگرایی در انتخابات آینده پیروز شود، سرک شاهراه کابل به طرف غور- پنجاب -هرات را وصل می‌‌کند.
او هم‌چنان با انتقاد از حکومت حامد کرزی گفت که در ۱۳ سال گذشته هنوز این سرک از کوتل اونی در ولایت میدان وردک، عبور نکرده است.
به گفته محقق، درصورتی که این سرک ساخته شود تمام اقوام افغانستان هم از هزاره، پشتون، تاجیک و ازبک از آن مستفید خواهند شد.
معاون دوم داکتر عبدلله عبدالله هم‌چنان تأکید کرد که اگر انتخابات آینده را تیم اصلاحات و همگرایی ببرد، نخستین کارش را ساختن سرک یاده شده تشکیل خواهد داد.
آقای محقق گفت که در جریان ۱۳ سال گذشته میلیاردها دالر در افغانستان در قراردادهای مختلف اختلاس شده است.
او می‌‌گوید که اگر تیم اصلاحات و همگرایی در انتخابات آینده پیروز شود در راستای اصلاح قراردادها و نظارت از پروژها قدم‌های علمی را بر می‌دارد.
محقق همچنان گفت: «سرمایه‌های دنیا در ۱۳ سال گذشته در افغانستان حیف و میل شد و ما اگر در انتخابات آینده پیروز شدیم مانند؛ یک غریب‌کار برای مردم افغانستان کار می‌خواهیم کرد.»
همه ساله مراسم سالگرد کشته‌شدن استاد مزاری در کابل برگزار می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.