مارشال فهیم جان به‌جان‌آفرین سپرد!

گزارشگر:19 حوت 1392 - ۱۸ حوت ۱۳۹۲

مارشال محمد قسیم فهیم، معاون نخست ریاست‎‏جمهوری افغانستان و از چهره‎های برجستۀ جهاد و مقاومت، روز گذشته در کابل درگذشت.
خبر درگذشتِ مارشال محمد قسیم فهیم واکنش‎های گستردۀ داخلی و خارجی را به دنبال داشته است.
هزاران‌ تن روز گذشته با تجمع در کنار خانۀ او، با بازمانده‎گانش ابراز همدردی و غم‌شریکی کردند.
رییس‌جمهور کرزی، نامزدان ریاست‎جمهوری، وزرای کابینه، اعضای شورای ملی، شماری از والیان و … با حضور در خانۀ مارشال فهیم، درگذشت او را تسلیت عرض کردند.mnandegar-3
رییس‌جمهور کرزی در یک پیام تلویزیونی به‌خاطر درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم ابراز تاسف کرد و جایگاه وی را غیر قابل جبران دانست.
رییس جمهور کرزی در این پیام تلویزیونی گفت: «مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست‌جمهوری و دوست و برادر عزیزم، صبح امروز(دیروز) از این دنیای فانی رخصت گرفت و به حق رسید، انا لله و انا الیه راجعون.»
رییس جمهور کرزی گفت: « مارشال فهیم که دوست عزیز من در ۱۲ سال گذشته بود، خدمتگار افغانستان، شخصیت مردمی، مردم دار و مجاهد بود. این کشور برایش بسیار عزیز بود. وفات وی را به خانواده‌اش و ملت افغانستان تسلیت می‌گویم. جایگاه وی غیر قابل جبران و خالی خواهد بود.»
رییس جمهور کشور افزود: « مارشال فهیم در تصامیم ملی در مواقع حساس و مهم در پهلوی افغانستان و مردم آن ایستاده بود، حامی وحدت ملی و شخصیت خدمتگار و عاشق کشور بود.»
رییس جمهور کرزی اظهار آرزومندی نمود تا خداوند متعال افغانستان را از غم نگهدارد و دعای مارشال فهیم را که برای کشورش صلح، امن و وحدت ملی مستحکم می‌خواست، قبول نماید و تمام ما را به این مرام نیک منفعت مردم افغانستان برساند.
محمد یونس قانونی یکی از همسنگران مارشال فهیم روز گذشته گفت که قرار است پیکر مارشال فهیم روز سه شنبه طی مراسم ویژه‎یی در ولایت پنجشیر به خاک سپرده شود.
بر اساس حکم رییس‌جمهور کرزی، از امروز دوشنبه ۱۹ حوت تا چهارشنبه ۲۱ حوت برای سه روز در تمام افغانستان عزای ملی اعلام می‌گردد و بیرق افغانستان در این مدت نیمه بر افراشته خواهد بود.
همچنان طی حکم متذکره، به‌منظور برگزاری مراسم شاندار جنازه، تدفین و فاتحه خوانی مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم به کمیسیون عالی دولتی تحت ریاست محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله و معاونیت ستر جنرال شیر محمد کریمی رییس ستاد مشترک ارتش قوای مسلح که در ترکیب آن دوکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ، صادق مدبر رییس عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران، دگر جنرال رحمت الله نبیل سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی و محمد یوسف اعتبار سرپرست ریاست دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری شامل می‌باشند، وظیفه سپرده شد تا تدابیر همه جانبه را به منظور برگزاری مراسم خاص دولتی جهت تشییع جنازه، تدفین و فاتحه خوانی مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم در مرکز و ولایات کشور اتخاذ نماید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.