کرزی: هند در گرمی و سردی روزگار با ما بوده است

گزارشگر:21 حوت 1392 - ۲۰ حوت ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی در دیدار با معاون رییس‎جمهوری هند گفته است که هند برای مردم افغانستان خود را به عنوان یک دوست قوی ثابت کرده است.
آقای کرزی روز گذشته با آقای حمید انصاری معاون رییس‌جمهور هند که در رأس یک هیات عالی رتبه به منظور اشتراک در مراسم تشییع جنازۀ مارشال محمد قسیم فهیم به کابل سفر کرده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد. mnandegar-3
بربنیاد خبرنامۀ ریاست‎جمهوری، در این دیدار ابتدا آقای حمید انصاری معاون رییس جمهور هند مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رییس جمهور کشور و مردم افغانستان به‌خاطر وفات معاون اول ریاست جمهوری ابراز داشت.
هر دو جانب در این دیدار در مورد روابط و همکاری‌های دو جانبه میان افغانستان و هند بحث و تبادل نظر نمودند.
حامد کرزی ضمن اظهار تشکری از معاون رییس‌جمهور هند و هیات همراه اش، گفت که سفر امروز شما به افغانستان و اشتراک‌تان در مراسم جنازه معاون اول ریاست‌جمهوری کشور ما، عمق دوستی و روابط میان دو کشور را نشان می‌دهد.
رییس‌جمهور افزود که دوستی هند برای حکومت و مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد و افغانستان منحیث بهترین دوست هند باقی خواهد ماند و حکومت آینده افغانستان نیز برای گسترش بیشتر روابط میان دو کشور تلاش خواهد کرد.
رییس‌جمهور کرزی خاطرنشان کرد که کشور هند در هر گونه شرایط منحیث دوست قوی با افغانستان خود را ثابت کرده و در گرمی و سردی روزگار با افغانستان همراه بوده است.

در این حال، آقای حمید انصاری معاون رییس جمهور هند خاطر نشان کرد که دوستی میان افغانستان و هند بر مبنای اعتماد و باور مستحکم استوار است. وی گفت که دوستی هند و افغانستان قبل از اینکه میان دولت‌های دو کشور باشد، در اصل دوستی میان مردمان دو کشور بوده است.
معاون رییس‌جمهور هند را در سفرش به کابل، نماینده خاص نخست‎وزیر هند و شماری از سفرای اسبق آن کشور در افغانستان همراهی می‌کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.