هزاران‌تن بی‌کارت خواهند ماند!

گزارشگر:24 حوت 1392 - ۲۳ حوت ۱۳۹۲

دست‌کم ۲۰ روز به برگزاری انتخابات ریاست‎‏جمهوری باقی مانده است. هم اکنون، هزاران‌‌تن از شهروندان کشور به دلایل مختلف کارت رأی‌دهی به دست نیاورده‌اند.
کمیسیون مستقل انتخابات سه مرکز رأی‌دهی را در شهر کابل برای دادن کارت به شهروندان این شهر باز کرده و قرار است این مراکز دو هفته قبل از زمان برگزاری انتخابات بسته شوند.mnandegar-3
اما روزانه هزاران ‌تن از شهروندان کابل در پشت دروازه‎های مراکز توزیع کارت رأی‌دهی صف می‎کشند و نوبت آن‌ها برای گرفتن کارت فرا نمی‎رسد.
محمد خالد از باشنده‏گان شهر کابل به روزنامۀ ماندگار گفت که از دو روز بدین‌‎سو برای گرفتن کارت رأی دهی به دو مرکز شهر کابل (ناحیۀ ۱۱ و ناحیۀ ۶) مراجعه کرده است، اما به دلیل ازدحام بیش از حد نتوانسته کارت رأی‌دهی به‎دست آورد.
او گفت که کمیسیون انتخابات باید برای شهروندان کابل مراکز بیشتری را ایجاد می‎کرد تا آن‎ها به ساده‎گی می‎توانستند کارت رأی‌دهی به دست آورند.
همچنان، محمد علی از باشنده‎گان کارتۀ سه کابل می‎گوید که روزانه ده‎هاتن از باشنده‎گان غرب کابل برای گرفتن کارت رأی در پشت مرکز توزیع کارت رأی‌دهی صف می‎کشند، اما نوبت آن‌ها فرا نمی‌رسد.
اما مرسل ادیب مدیر مرکز توزیع کارت رأی‌دهی ناحیۀ ششم شهر کابل در مصاحبه با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: روزانه ۳۰۰ خانم و بیش از ۴۰۰ تن از آقایان از این مرکز، کارت رأی‌دهی به دست می‌آورند.
به گفتۀ او، کمیسیون انتخابات به دلیل مراجعۀ بیشتر شهروندان برای گرفتن کارت رأی دهی، از ۲۰ روز بدین‌سو دو تیم دیگر را نیز موظف به توزیع کارت رأی‌دهی در ناحیۀ ششم شهر کابل کرده است.
بانو مرسل ادیب همچنان اضافه کرد که در مرکز توزیع کارت آن‌ها، هیچ کسی از گرفتن کارت رأی‌دهی محروم نخواهد شد.
مدیر توزیع کارت رأی دهی ناحیۀ ششم شهر کابل گفت که ایجاد بی‌نظمی از سوی برخی از شهروندان کابل، برای آن‎ها چالش‎هایی را به وجود آورده است؛ اما با آن‌هم آنها به کارشان به گونۀ عادی ادامه می‎دهند.
بانو ادیب همچنان تصریح کرد که به‌خاطر این‌که کارمندان دولتی وقت‌شان در گرفتن کارت رأی‌دهی ضایع نشود، برای آن‌ها سهولت‌هایی را در نظر گرفته‌اند.
با این حال، برخی از آگاهان معتقد استند که اگر کمیسیون به شمار مراکز توزیع کارت‎های رأی‌‎دهی‌اش نیافزاید، هزاران تن از گرفتن کارت رأی دهی محروم خواهند شد.
با تماس‎های مکرر موفق به گرفتن نظر مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات در این زمینه نشدیم.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.