نادر محسنی: نامزدان متخلف به دادگاه معرفی شوند

گزارشگر:25 حوت 1392 - ۲۴ حوت ۱۳۹۲

سخنگوی کمیسیون مستقل رسیده‌گی به شکایات انتخاباتی با اشاره به جعل مدارک تحصیلی برخی نامزدان شوراهای ولایتی، تاکید کرد که نامزدان متخلف باید به دادگاه معرفی شوند.
نادر محسنی سخنگوی کمیسیون مستقل رسیده‌گی به شکایات انتخاباتی روز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت: کاندیداهایی که با مدارک جعلی در انتخابات شوراهای ولایتی ثبت نام کرده‎اند، بایستی به دادگاه معرفی شوند.mandegar-3
وی تأکید کرد که این کاندیداها از لحاظ قانونی مرتکب جرم شده‎اند و بایستی مجازات شوند.
محسنی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تداوم روند حذف کاندیداهای شوراهای ولایتی نیز اظهار داشت که کمیسیون مستقل رسیده‌گی به شکایات انتخاباتی در نظر دارد تا روز برگزاری انتخابات، کاندیداهایی را که مدارک جعلی دارند از فهرست نهایی شوراهای ولایتی حذف کند.
به گفته وی، حذف کاندیداهای متقلب بر اساس قانون انتخابات افغانستان تا روز برگزاری انتخابات مانعی ندارد، زیرا این قانون زمان نهایی آن را مشخص نکرده است.
این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، پنجشنبه گذشته در آخرین واکنش خود، ۸۷ نفر از کاندیدای شوراهای ولایتی افغانستان را حذف کرد.
بر اساس گفته‎های محسنی، اسناد ۵۵ نفر از این کاندیداها مشکل داشته‌اند و ۲۹ نفر دیگر نیز به سن قانونی برای کاندید شدن نرسیده‌اند.
قرار است انتخابات شوراهای ولایتی همگام با انتخابات ریاست‌جمهوری کشور در ۱۶ حمل سال آینده برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.