حملۀ طالبان بر دفتر ساحه‌یی کمیسیون انتخابات کابل

گزارشگر:6 حمل 1393 - ۰۵ حمل ۱۳۹۳

تروریستان طالب روز سه شنبه یک دفتر محلی کمیسیون انتخابات را در منطقه دارالامان کابل هدف حمله انتحاری قرار دادند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفت که مجموعاً ۹ تن به شمول ۵ مهاجم در این حمله کشته شده اند که در میان آنها ۲ پولیس، یک کارمند کمیسیون انتخابات و یک نامزد شورای ولایتی بوده‌اند.
حشمت الله ستانکزی، سخنگوی پولیس کابل گفت که این انفجار ناشی از یک حمله انتحاری در نزدیکی دفتر محلی کمیسیون مستقل انتخابات بود. احمد شریف، یک کارمند دولت که شاهد عینی حادثه بود، گفت که ابتدا صدای دو انفجار و سپس صدای تیراندازی شنیده شد.
خانه اشرف غنی احمدزی نیز در نزدیکی محل حمله قرار دارد، اما یک عضو ستاد انتخاباتی او گفت که احمدزی در هنگام وقوع این حادثه در خانه نبوده است: «حمله به خانه داکتر اشرف غنی احمدزی نبود. هدف ساختمان مجاور بود».
نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که مقام‌های امنیتی به آنها خبر داده اند که احتمالاً دفترشان هدف این حمله بوده است: «ما با کارمندان خود در این دفتر صحبت کرده‌ایم، همه آنها سالم و در زیرزمینی می‌باشند».
گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.
در یک حمله جداگانه در همین روز در اسعد آباد مرکز کنر گروه انتحاری طالبان نماینده‌گی یک بانک را مورد حمله قرار دادند. عبدالحبیب سید خیلی، فرمانده پولیس ولایت کنر گفت: «یک مهاجم در پیش روی دروازه ورودی دفتر کابل بانک در شهر اسد آباد خود را انفجار داد، دو پولیس محافظ بانک را کشت و دو تن از کارمندان بانک را زخمی کرد».
سید خیلی گفت که دو مهاجم دیگر وارد ساختمان بانک شدند و به تیراندازی شروع کردند. به گفتۀ او قسمتی از ساختمان بانک آتش گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.