پاکستان خواستار دریافت تجهیزات بیشتر امریکایی در افغانستان است امریکا: درخواست پاکستان را بررسی می‎کنیم

گزارشگر:12 حمل 1393 - ۱۱ حمل ۱۳۹۳

امریکا روز دوشنبه اعلام کرد پاکستان تجهیزات دفاعی امریکایی در افغانستان را درخواست کرده و این درخواست در دست بررسی است.
واشنگتن پیشتر گزارش رسانه‌های امریکا و ادعاهای مقامات افغانستان را مبنی بر اینکه واشنگتن قصد دارد موترهای زرهی و تجهیزات نظامی بیشتری را به پاکستان تحویل دهد، رد کرده بود.mnandegar-3
روزنامه واشنگتن پست اوایل این هفته نوشت وزارت دفاع امریکا ( پنتاگون ) ممکن است بخشی از موترهای زرهی و دیگر تجهیزات نظامی خود در افغانستان را که ارزش آنها حدود هفت میلیارد دالر است در اختیار پاکستان قرار دهد زیرا جنگ در افغانستان هم اکنون رو به پایان است.
مقامات افغانستان با عصبانیت به این گزارش‌ها واکنش نشان دادند و ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان هفته گذشته اعلام کرد کابل با هرگونه تصمیم امریکا درخصوص تحویل تسلیحات به پاکستان به شدت مخالف است. سنای افغانستان نیز به چنین تصمیمی اعتراض کرد.
پس از آن نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کردند قصد ندارند تجهیزات امریکایی در افغانستان را در اختیار پاکستان قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد، سفارت امریکا در اسلام آباد روز دوشنبه تایید کرد پاکستان تسلیحات امریکایی بیشتری در افغانستان را درخواست کرده است.
این سفارتخانه در بیانیه‌یی اعلام کرد امریکا در حال بررسی این درخواست است زیرا این تجهیزات به همراه نیروهای امریکایی از افغانستان بازگردانده نخواهد شد و در جایی دیگر مستقر خواهد شد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.