مجلس سنا به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی: نگذارید آرای مردم هدر رود

گزارشگر:20 حمل 1393 - ۱۹ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3اعضای مجلس سنای افغانستان در نخستین روز کاری خود پس از برگزاری انتخابات از شهامت نیروهای امنیتی و فعالیت رسانه‎ها برای تامین امنیت و پوشش مناسب قدردانی کردند.
برخی از اعضای مجلس سنا در نشست روز سه شنبۀ این مجلس از فعالیت گسترده رسانه‎ها و شهامت نیروهای امنیتی این کشور تقدیر و ستایش کردند.
سیدمحمد سعیدی عضو مجلس سنا با اشاره به فعالیت نیروهای امنیتی و دفاعی در روز انتخابات اظهار داشت که این نیروها بایستی از سوی سازمان‎های دولتی تقدیر شوند.
به باور وی، نیروهای امنیتی افغانستان با تأمین امنیت مناطق مختلف در برگزاری انتخابات کشور، شهامت و توانایی خود را به مردم افغانستان نشان دادند و اعتماد آن‌ها را به دست آوردند.
همچنین اعضای این مجلس، خواستار اعطای یک ماه حقوق اضافی برای تشویق نیروهای امنیتی و دفاعی از سوی دولت شدند.
این در حالی است که برخی دیگر از اعضای مجلس سنای افغانستان نیز از نقش و فعالیت رسانه‎های این کشور تقدیر کرد و آن را ارزنده عنوان کردند.
به باور این سناتورها، رسانه‎های افغانستان در روز انتخابات توازن و بی‎طرفی خود را حفظ کردند و مردم این کشور را تشویق به شرکت در انتخابات کردند.
برخی از اعضای مجلس سنا خواستار حضور مسوولان رسانه‎ها در نشست عمومی این مجلس شدند، اما این مورد از سوی هیأت اداری این مجلس پذیرفته نشد.
امیدواری از شفافیت شمارش آرا
برخی دیگر از سناتورها نیز با تاکید بر شفافیت انتخابات، از مسوولان کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‎های انتخاباتی خواستند تا روند شمارش آرا را به صورت دقیق و بی‎طرفانه انجام دهند.
به باور اعضای مجلس سنا، مسوولان کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‎های انتخاباتی کشور بایستی با احترام به آرای مردم نگذارند تا آرای کاندیداها به هدر رود.
این در حالی است که کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی بارها بر بی‎طرفی خود تأکید کرده و از تعهد به صداقت خود در روند شمارش آرا اطمینان داده است.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در ۱۶ حمل۹۳ برگزار شد و قرار است نتایج ابتدایی آن پس از بررسی شکایت‎های اولیه در چهارم ثور اعلام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.