مجلس سنا: آغاجان معتصم گفت‎وگوهای صلح را در داخل دنبال کند

گزارشگر:1 ثور 1393 - ۳۱ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3مجلس سنا ضمن استقبال از سفر معتصم آغاجان یکی از رهبران طالبان به کابل، خواستار ادامه روند مذاکرات صلح در داخل این کشور شدند.
نثاراحمد حارس عضو مجلس سنا در نشست عمومی روز یکشنبۀ این مجلس ضمن استقبال از سفر معتصم آغاجان، گفت که وی بایستی با تلاش دولت افغانستان شرایط مذاکرات بین‌الافغانی را در پایتخت کشور انجام دهد.
معتصم، آغاجان معتصم یکی از رهبران گروه طالبان است که چندی پیش برای آغاز گفت‎وگوهای صلح با دولت افغانستان از سوی ۲۰ رهبر دیگر این گروه اعلام آماده‌گی کرد.
این رهبر طالبان در دبی (امارات متحده عربی) زنده‌گی می‎کند، اما پس از تمایل به مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان، در آن شهر تحت نظارت مقام‎های اماراتی قرار گرفت.
پس از آن مقام‎های وزارت خارجه و رییس جمهور کرزی از مقام‎های عربی خواستار رهایی این رهبر طالبان شدند که در نتیجه معتصم روز شنبه از حصر خانگی نجات یافت و رهسپار کابل شد.
تاکنون این رهبر طالبان در کابل بر موضع خود در قبال گفت‎وگوهای صلح اظهار نظری نکرده است، اما اکثر مقام‎های کشور از آزادی وی استقبال کرده‌اند و معتقداند که معتصم می‎تواند گفت‎وگوهای صلح دولت افغانستان و طالبان را بطور رسمی آغاز کند.
گروه طالبان از سال ۲۰۰۴ میلادی به این سو دست به حملات تروریستی بسیاری در افغانستان زده‌اند که آخرین مورد آن بمب‎گذاری در موترهای حامل کارمندان وزارت کشاورزی کشور ساعت ۷ صبح روز یکشنبه در کابل بوده است.
در این رویداد دست‎کم پنج کارمند این وزارتخانه زخمی شدند.
اعضای مجلس سنا به ویژه فضل‎الهادی مسلمیار رییس و نثار احمد حارس عضو مجلس سنای افغانستان این حمله را محکوم کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.