انتقاد نماینده‎گان از توقف عملیات نجات: هنوز هم کسانی در زیر خاک زنده هستند

گزارشگر:16 ثور 1393 - ۱۵ ثور ۱۳۹۳

mnandegar-3نماینده‏‎گان بدخشان در مجلس با اشاره بر فاجعه لغزش کوه در ولسوالی ارگوی این ولایت می‌گویند که هنوز هم ده‌ها خانه در معرض خطر لغزش زمین قرار دارند.
نماینده‏‎گان، خواستار اسکان آواره‌گان فاجعه و خانواده‌هایی که در معرض تهدید لغزش کوه قرار دارند، شدند.
عبدالولی نیازی، نماینده مردم بدخشان در مجلس نماینده‏‎گان گفت: « حدود۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ نفر در فاجعه بدخشان آواره شده و هزاران نفر دیگر از ساکنان نزدیک به محل واقعه در معرض خطر قرار دارند».
آقای نیازی با آن‌که از کمک‌های مردمی که تاهنوز به فاجعه زده‌گان بدخشان انجام شده، سپاس گزاری کرد، اما گفت که این کمک‌ها بسنده نیست و باید هرچه زود تر به آواره‌گان این فاجعه درجای مناسب اسکان داده شود.
عبدالروف انعامی دیگر نماینده بدخشان نیز فاجعه ولسوالی ارگو را نمونه‌یی از قیامت در بدخشان یاد کرد.
او، کمک‌های مردمی از ولایت‌های مختلف افغانستان به ویژه هلمند و قندهار را نشان از یک پارچگی مردم کشور دانسته و تأکید کرد که اگر سیاست مداران سودجو بگذاراند؛ مرزی به نام قوم، نژاد و مذهب میان مردم وجود ندارد.
به گفته این نماینده‏‎گان، مردم بدخشان از توقف عملیات نجات از سوی دولت به شدت شاکی هستند و خواستار ادامه این عملیات می‌باشند.
شکریه بارکزی نماینده مردم کابل در مجلس نیز از توقف عملیات نجات در قریه آب باریک ولسوالی ارگو انتقاد کرد و آنرا زنده بگور کردن گیرماندگان خواند.
او تأکید ورزید: احتمال زنده ماندن افراد در زیر گل تا چندین روز وجود دارد و نباید از تلاش در جهت نجات آنان، دست کشیده شود.
این درحالی است که بربنیاد گزارش رسانه‎ها، روز دوشنبه یک کودک از زیر خاک زنده نجات یافت.
فوزیه کوفی نماینده مردم بدخشان نیز خاطر نشان کرد که بیش از ۷۰۰ خانواده از خانه‌های شان بی‌جاشده و نیاز مند کمک‌های اولیه و انتقال به جای مناسب هستند.
به گفته این نماینده‏‎گان، کوهی که لغزش کرده هنوز هم به دلیل دو درز بزرگ در حال فروریختن است و ده‌ها قریه دیگر نیز در معرض خطر قرار دارند.
از سوی دیگر، برخی از نماینده‏‎گان با به عهده گرفتن کمک‌های نقدی، همدردی شان را با فاجعه زدگان بدخشان ابراز کردند.
عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس گفت که کمک‌های نقدی نماینده‏‎گان از طریق کمیسیون اختصاصی محیط زیست به آسیب دیده‌گان بدخشان توزیع خواهد شد.
لغزش کوه در قریه آب باریک ولسوالی ارگوی بدخشان، حدود ۲۵۰۰ نفر را زیر گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.