بریتانیا: نیروهای‌مان را زودتر از افغانستان خارج می‌کنیم

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۱

وزارت دفاع بریتانیا گفته که فرماندهان این کشور مواردی را در ولایت هلمند دیده اند که باعث شده است نظرشان در مورد توانایی‌های نیروهای افغان در نبرد با طالبان تغییر کند و تصمیم به سپردن زودتر مسوولیت‌های امنیتی بگیرند.
وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه‌یی گفته است: پس از ارزیابی مجدد فرماندهان‌مان مبنی بر اینکه چه تعداد نیرو برای کمک به سربازان افغان در جنگ با طالبان نیاز است، امکان دارد در سال آینده، زودتر از آنچه انتظار می‌رود، سربازان‌مان را از افغانستان بیرون کنیم.
قرار است در پایان سال روان، بریتانیا ۵۰۰ سربازش را از افغانستان خارج کند، ۹۰۰۰ سرباز دیگر بریتانیایی باقی می‌مانند تا به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کنند. اما فلیپ هامند، وزیر دفاع بریتانیا افزوده است که امکانات بالقوه‌یی وجود دارند تا «کاهش سربازان درسال ۲۰۱۳ » بیشتر باشد.
هامند به روز جمعه به روزنامه بریتانیایی «گاردین» گفته است: «شش ماه پیش پیام آن‌ها این بود که ما ضرورت به آن داریم که هرآنچه را موجود است، تا حد امکان برای مدت دراز تر نگهداریم . من فکر می‌کنم آن‌ها به صورت بالقوه انعطاف‌پذیری بیشتری در اوضاع می‌بینند».
البته هامند در این زمینه روشنی بیشتری نیانداخته است و گفته است تصمیم درمورد تسریع بیرون کشیدن بدنه اصلی سربازان بریتانیایی گرفته نشده است. قرار بر آن است که بخش عمده سربازان بریتانیایی درپایان سال ۲۰۱۴ به کشور برگردند.
هامند گفت: «من فکر می‌کنم یک سلسله باز اندیشی‌ها درمورد این‌که واقعاً به چه تعداد سرباز در آنجا ضرورت داریم، جریان دارند».
او افزود: «شاید مجالی برای اندکی انعطاف‌پذیری در مورد کاهش سربازان وجود داشته باشد، و این چیزی است که فرماندهان در ساحه به طور فعال آن را در نظر دارند».
او گفت: فکر نظامیان بریتانیایی دگرگون شده است، زیرا فرماندهان «از امکاناتی متعجب شده اند که قادر اند شمار سربازان را کاهش بدهند و نقش عمده جنگی را به افغان‌ها واگذار شوند».
هامند گفته است، در ولایت هلمند، جایی‌که بریتانیایی‌ها پایگاه دارند، درماه‌های اخیر پس از یک سلسله جنگ‌های خونین و کشته‌شدن بیش از ۲۰ سرباز بریتانیایی وضع امنیتی بهبود یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.