طالبان بر پایگاه ماموریت شاهزادۀ بریتانیا حمله کردند

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۱

دو سرباز خارجی در پایگاهی که شاهزاده هری، نواسه ملکه بریتانیا در آن خدمت می‌کند کشته شدند. اما مقامات گفته اند که «هیچ گونه خطری» شاهزاده هری را تهدید نمی‌کند.
باب بارکو یکی از سخنگویان ناتو به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که دو سرباز خارجی در نتیجه حمله شورشیان مجهز به سلاح سبک، هاوان و نارنجک انداز کشته شدند. این حمله حدود نیمه شب جمعه به وقوع پیوست.
یک سخنگوی دیگر ایساف گفته است که حمله به پایان رسید، اما تا هنوز جزییات به شمول شمار مهاجمان و احتمال نفوذ آن‌ها به پایگاه نیروهای بریتانیایی مشخص نیست.
بارکو همچنان گفت که شماری از سربازان در این حمله زخمی شده اند، اما از شمار آنها و ملیت شان چیزی نگفت. در همین حال، یک مقام وزارت دفاع امریکا به شرط فاش نشدن نامش گفته است که دو سرباز کشته شده از نیروی دریایی این کشور بودند.
شاهزاده هری، نواسه ملکه بریتانیا در این پایگاه به عنوان پیلوت هلیکوپتر جنگی ایفای وظیفه می‌کند. شورشیان طالبان اوایل هفته گذشته گفتند که «برنامه با ارزشی» برای کشتن او دارند. اما باکو گفت: «بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، او را هیچ گونه خطری تهدید نمی‌کند».
تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر دوش نگرفته است؛ اما شورشیان طالبان غالبا علیه نیروهای خارجی در افغانستان جنگیده اند.
شاهزاده هری ۲۷ ساله چهار ماه را در این منطقه جنگی خواهد گذراند. در سال ۲۰۰۸، این شاهزاده بریتانیایی پس از آن که رسانه‌ها محل بود و باش او را فاش کردند، به سرعت از افغانستان بیرون کشیده شد. اما این بار، ارتش عکس‌ها و ویدیوی او را از آغاز ماموریتش در افغانستان منتشر کرد.
وزیر دفاع بریتانیا گفته است که هرگونه احتمال خطر «تاکنون بررسی شده و از این پس نیز بررسی آن ادامه خواهد یافت».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.