امرالله صالح: به‌خاطر مبارزه با فساد و تبعیض از داکتر عبدالله حمایت می‎کنیم

گزارشگر:7 جوزا 1393 - ۰۶ جوزا ۱۳۹۳

امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی و رهبر سازمان روند سبز افغانستان طی نشستی با حضور صدها تن از هواخواهانش حمایت خود و سازمان اش را از تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرد.
آقای صالح علت پیوستن اش به تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله را افغانستان شمول بودن و مردمی بودن این تیم خواند.mnandegar-3
او خطاب به داکتر عبدالله نامزد پیشتاز ریاست جمهوری گفت: « شما در طول مبارازت سیاسی که در مدت ۵ سال گذشته داشتید؛ ثابت ساختید که منافع ملی این کشور بزرگتر از هر چیز دیگر برای تان است».
رهبر سازمان روند سبز افزود: «امروز ایتلاف بزرگ و افغانستان شمول که شما (داکتر عبدالله) در راس آن قرار دارید، به مثابه موج خروشانی است که انشاالله و تعالی بدون کوچک‌ترین برنده این انتخابات هستید».
آقای صالح تأکید نمود: «ما هیچ شرطی برای پیوستن به تیم اصلاحات و همگرایی نداریم؛ مگر ما حکومت عاری از فساد و تبعیض می‌خواهیم و ما تیم افغانستان شمول اصلاحات و همگرایی به عنوان به عنوان تیم ناجی افغانستان از مشکلاتی که وجود داشته انتخاب کرده ایم».
داکتر عبدالله عبدالله نیز در این محفل یکبار دیگر تعهدات اش نسبت به آوردن حکومتی عاری از فساد و تبعض را اعلام کرد.
داکتر عبدالله عبدالله تیم اصلاحات و همگرایی را تیم مردم افغانستان خوانده و بیان داشت که آوردن حکومتی پاسخگو، مسوول، عاری از هرگونه فساد و تبعض و تامین منافع ملی از اولویت‌های این تیم است.
وی از حمایت قاطع نماینده‌گان مردم در شورای ملی از تیم اصلاحات و همگرایی خبر داد و گفت که فاصله بین نامزد ۱ ( داکتر عبدالله عبدالله) و نامزد ۵ (داکتر اشرف غنی احمد زی) بسیار زیاد می‌باشد.
گفتنی است که امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی و رهبر سازمان روند سبز در حالی حمایت خود و سازمان اش را از داکتر عبدالله عبدالله اعلام می کند که قبل از این زلمی رسول و گل آقا شیرزی دو نامزد دیگر انتخابات، محمود کرزی برادر رییس جمهور کرزی، محمدقربان حقجو رییس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع، جمعی از نمایندگان مردم در شورای ملی و شمار زیادی از احزاب سیاسی، سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و مدنی و چهره های سیاسی و ملی حمایت شان را از تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.